شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#بلاروس#مسکو

نگرانی دبیرکل ناتو از همکاری نزدیک روسیه و بلاروس


نگرانی دبیرکل ناتو از همکاری نزدیک روسیه و بلاروس

دبیرکل ناتو همکاری‌های نزدیک مینسک و مسکو را بسیار نگران کننده ارزیابی کرده و گفت که رویدادهای اخیر در بلاروس در نشست سران آتی این سازمان مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بطور جدی نگران نزدیک‌تر شدن بیشتر همکاری‌های روسیه و بلاروس هستند.

وی گفت: «کشورهای متحد در ناتو جداً نگران گسترش همکاری‌های مسکو و مینسک طی چند ماه اخیر هستند، چرا که این مسئله نشان دهنده "افزایش وابستگی بلاروس به روسیه" است.»

استولتنبرگ با اشاره به اینکه "ناتو یک اتحاد دفاعی است" تأکید کرد: «من نمی‌خواهم حدس و گمان‌های زیادی درباره روند اوضاع آتی بزنم، ولی ما با دقت زیاد حوادث رخ داده در بلاروس را زیر نظر داریم. واضح است که ما آمادگی داریم که درصورت بروز هر نوع تهدیدی از جانب مینسک یا مسکو  از هر یک از کشورهای عضو پیمان دفاع کنیم و تردیدی در این خصوص وجود ندارد.»

دبیرکل ناتو یادآور شد که موضوع حوادث رخ داده اخیر در بلاروس در نشست آتی سران این سازمان در بروکسل مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. به گفته وی، در این رابطه در خصوص برخی توافقنامه‌های مشارکتی با بلاروس که در حال حاضر مسکوت باقی مانده، تجدید نظر خواهد شد.

پیش از این، "سرگئی ناریشکین" مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در  نشست مشترک مقامات این اداره با سازمان کا.گ.ب بلاروس اعلام کرده بود که روسیه و بلاروس با اقدامات خصمانه کشورهای غربی که یک جنگ ترکیبی و اقدامات تهاجمی مشخصی را علیه حاکمیت این دو کشور براه انداخته‌اند، کنار نخواهند آمد و با آنها مقابله می‌کنند.

انتهای پیام/