شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#مسئولیت

انفجار یک وسیله نقلیه بمب‌گذاری شده در افغانستان ۱۱ کشته برجای گذاشت

 دست کم ۱۱ غیرنظامی، از جمله تعدادی کودک، در انفجار یک وسیله نقلیه مین‌گذاری شده در شمال افغانستان کشته شدند. تا این لحظه گروهی مسئولیت این حمله وحشتناک در شمال افغانستان را برعهده نگرفته است.

بمب‌گذاري افغانستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، دست کم ۱۱ غیرنظامی، از جمله تعدادی کودک، در انفجار یک وسیله نقلیه مین‌گذاری شده در شمال افغانستان کشته شدند.

در حالیکه هیچ یک از گروه‌های شبه نظامی، از جمله طالبان، مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته، مقامات دولت محلی با اعلام این خبر، شورشیان طالبان را به جاسازی این مین‌ها متهم کردند.

این انفجار ساعاتی قبل از دیدار رهبران ارشد طالبان و مقامات سازمان ملل در قطر برای بحث در مورد روند صلح افغانستان، امنیت دیپلمات‌ها و افرادی که برای گروه‌های بشردوستانه در افغانستان کار می‌کنند، رخ داد.

سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای که در توئیتر منتشر کرده است تاکید کرد که شیر محمد عباس استانکزی، معاون دفتر سیاسی طالبان در دیدار با مقامات سازمان ملل متحد پایبندی شدید به روند صلح افغانستان را مورد تائید قرار داده است.

مقامات افغان اما، طالبان را به خشونت مداوم علیه نیروهای دولتی و غیرنظامیان در جهت تلاش برای به دست گرفتن کنترل کامل ارضی چندین استان، متهم کرده‌اند.

حسام الدین شمس، والی استان شمالی بادغیس، گفت که در انفجار روز شنبه، ۱۱ مسافر از جمله سه کودک که به شهر قلعه نو سفر می‌کردند، کشته شدند.

در ماه های اخیر، بمب‌های کنار جاده‌ای ، بمب‌های کوچک مغناطیسی متصل به زیر وسایل نقلیه و حملات متعدد دیگری جان اعضای نیروهای امنیتی، قضات، مقامات دولتی، فعالان جامعه مدنی و روزنامه‌نگاران را به خطر انداخته است.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، تقریباً ۱۸۰۰ غیرنظامی افغان در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ و در جریان جنگ بین نیروهای دولتی و شورشیان طالبان کشته یا زخمی شده‌اند.