شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا

مردم به شایعات درباره خاصیت آهنربایی واکسن کرونا توجه نکنند

مردم به شایعات درباره خاصیت آهنربایی واکسن کرونا توجه نکنند

 مردم به شایعات درباره خاصیت آهنربایی واکسن کرونا توجه نکنند
یک اپیدمیولوژیست گفت: خبر‌های عجیب و غریب در مورد واکسن تمامی ندارد و مردم نباید به این شایعات توجه کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، حمید سوری اپیدمیولوژیست با اشاره به اینکه واکسن کرونا غیر از عوارض طبیعی و زودگذر هیچ‌گونه خطری برای سلامتی افراد ندارد، اظهار کرد: خاصیت طبیعی بدن برخی افراد این است که کم و بیش بعضی از اجسام مثل فلزات را نسبت به خودش جذب می‌کند و این موضوع هیچ گونه ارتباطی به تزریق واکسن کرونا ندارد.

او با اشاره به اینکه مردم به شایعات خاصیت آهنربایی واکسن کرونا توجه نکنند، گفت: واکسن‌هایی که در حال حاضر تزریق می‌شوند غیر از عوارض طبیعی و زودگذری که در بدن بعضی از افراد ظاهر خواهد شد، هیچ گونه خطر جدی برای سلامتی ندارند.

این اپیدمیولوژیست بیان کرد: انتشار خبر‌های نادرست در زمان اپیدمی متاسفانه یکی از بلا‌هایی است که مدیریت اپیدمی را دچار آسیب می‌کند و باعث منحرف شدن ذهن‌ها می‌شود به جای اینکه وقت و انرژی را بر روی نکات اساسی یعنی کنترل اپیدمی بگذاریم، به این مسائل پرداخته می‌شود.

سوری افزود: مطرح کردن چنین مسائلی توجیه علمی ندارد، خبر‌های عجیب و غریب در مورد واکسن تمامی ندارد، هیچکدام از واکسن‌های موجود تولید شده آهن در ترکیب خود ندارند، از مجموع فلزات، مقدار بسیار بسیار ناچیزی از ترکیبات آلومینیوم وجود دارد که آن هم جذب آهنربا نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه برخی افراد بدنشان می‌تواند تا حدودی فلزات به خصوص آهن را به خود جذب کند که ربطی به واکسن ندارد، ادامه داد: گاه چسبیدن فلزات ناشی از رطوبت یا شیب بدن است و آهنربایی در بدن وجود ندارد.