شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#بلاروس#نخست وزیر#مجموعه

بلاروس اقداماتی برای پاسخ به تحریم‌های اتحادیه اروپا در نظر گرفته است


بلاروس اقداماتی برای پاسخ به تحریم‌های اتحادیه اروپا در نظر گرفته است

نخست وزیر بلاروس با اشاره به خسارات وارده به این کشور در نتیجه اعمال تحریم‌های کشورهای غربی، گفت: مجموعه تدابیری در این رابطه اتخاذ شده که از جمله آنها استفاده از کالاها و فناروی‌های آسیایی، به‌خصوص چینی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "رومان گالاوچینکو" نخست وزیر بلاروس اعلام کرد که مقامات مینسک مجموعه‌ای از اقدامات تلافی‌جویانه برای پاسخ به تحریم‌های اتحادیه اروپا تدارک دیده‌اند.

وی شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی با اشاره به اینکه "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس در عرصه‌های مختلف بین المللی بارها این مسئله را گوشزد کرده که مینسک خواستار صلح و داشتن روابط حسنه و مشارکت برابر با همه کشورهای اروپایی است، یادآور شد: « ما تمام آنچه از دستمان برمی‌آید در این خصوص انجام می‌دهیم. ولی زمانی که صحبت بر سر خسارات مالی عظیم به شرکت‌های بلاروسی است، ما این حق را برای خود قائل هستیم که این آسیب‌ها را جبران کنیم. و در همین رابطه مجموعه اقداماتی برای پاسخ گویی به تحریم‌های اتحادیه اروپا تهیه شده است.»  

به گفته وی، مقامات مینسک همچنان امیدوارند که کشورهای غربی تحریم‌های جدیدی علیه بلاروس اعمال نکنند.

نخست وزیر بلاروس افزود، این کشور ممکن است حدود 3 درصد از درآمد ناخالص ملی خود را به‌خاطر تحریم‌های غرب از دست بدهد. البته به عقیده وی، این خسارات از طریق منابع دیگر قابل جبران هستند و دولت بلاروس قصد دارد، در صورت گسترش تحریم‌ها، بطور کلی از کالاها و فناوری‌های غربی صرف‌نظر کرده و امکان استفاده از فناوری‌های آسیایی را مورد بررسی قرار دهد. در این زمینه کشور چین می‌تواند 90 درصد فناوری‌های اروپایی و آمریکایی را جایگزین کند و مقامات مینسک روی کمک دولت روسیه نیز حساب باز کرده‌اند.

انتهای پیام/