شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه#مجلس#کارگر ساده#آسیب
وعده یارانه 450 هزارتومانی، توهین به شعور مردم است
سهیلا جلودارزاده، نماینده ادوار مجلس:

وعده یارانه 450 هزارتومانی، توهین به شعور مردم است

یک نماینده ادوار مجلس گفت: اینکه یک شخصی بیاید بدون آسیب شناسی و مطالعه از این پیشنهادها به مردم دهد به آنها  توهین کرده است. امروز یک کارگر ساده می‌تواند درک کند هر افزایش حقوقی به دنبال خودش اثرات سوء تورمی دارد. بنابراین بهتر است آقایان کاندیدا اگر برنامه مفیدی دارند آن را ارائه دهند.

اعتمادآنلاین| سهیلا جلودار زاده در واکنش به برخی اظهارات در این روزهای انتخاباتی و شرایط خاص کشور که مردم را تهدید می‌کنند که اگر برای پیگیری مطالبات خود به خیابان بیائید با ما طرف هستید، در پاسخ به این سوال که آیا این گونه رفتارها موجب دلسری مردم نمی‌شود، گفت: باید توجه داشته باشیم زندگی امروز ما و امید و آرزوهایی که داریم را مرهون جوانانی هستیم که برای توسعه و اینکه این کشور جای خوبی برای زندگی باشد جانشان را داده‌اند.

 

به گزارش ایلنا، این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت اتخاذ چنین روشی باید بدانیم که خلاف آرمان‌های آن شهیدان حرکت کرده‌ایم و این پا گذاشتن بر روی خون جوانانی است که اگر مادرشان در قید حیات باشند هنوز هم آن غم جانکاه را در چهره خودشان دارند و دردش را تحمل می‌کنند. حال این که هر فردی به هر صندلی رسید برای خودش قانون گذار شود آن هم بدون آن که توجه کند چه  مسیری طی شده  واقعا ناشایست است.

 

وی خاطر نشان کرد: البته تاکید می‌کنم من این حرف را برای آن اشخاصی که این حرکات را انجام می‌دهند نمی‌گویم؛ بلکه برای توده مردم و  عاشقان امام (ره) می ‌گویم که این مسیر ؛ مسیری نیست که در وصیت‌نامه شهدا، صحبت‌های امام و اسناد انقلاب آمده باشد. مردم باید دقت و توجه داشته باشند و راه شان را درست انتخاب کنند.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به سوالی در خصوص وعده‌های انتخاباتی برخی از کاندیدا مبنی بر این که یارانه 450 هزار تومانی می دهند و یا به زوج‌های جوان مبالغ میلیونی خواهند داد، منبع این وعده‌ها کجاست، گفت:به خاطر دارم روزی بیان کردیم 30  هزار تومان پول یک سنگک و یک روزنامه به جوانان که جوایای کار هستند بدهیم، یعنی بتوانند برای پیدا کردن کار روزنامه و یک نان هم خریداری کنند تا زنده بمانند؛ در مجلس گفتند نه نمی‌شود، امکان پذیر نیست و تورم‌زا است؛ در صورتی که ما می‌گفتیم  این جوان  مجبور است به دنبال کار برود دولت هم اگر نمی خواهد این هزینه‌ها داشته باشد کار ایجاد کند.

 

وی ادامه داد: بعد به این نتیجه رسیدیم که یارانه بدهیم که هیچ اثر مثبتی در سرنوشت کسی نگذاشت، یعنی حتی آن کسی که فرزند زیادی دارد و ماهی 400 هزار تومان به حسابش می‌آید چندین برابر این اثرات تورمی ناشی از پخش کردن پول را درک می‌کند، از آن طرف هم هزینه‌هایی مانند آب، برق و حتی نان که  یارانه‌شان  جنبه کمک معیتشی داشت گران و تبدیل به یک منبع برای دولت شد.

 

جلودار زاده تاکید کرد: این روش‌ها جواب نمی‌دهد، ما اگر به ضرب‌المثل‌های خودمان نگاه کنیم حداقل دیگر به اشتباه  نمی‌افتیم؛ ضرب المثلی داریم که می‌گویند مار گزیده از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. ما باید اثر وقایع را مشاهده کنیم. 

 

وی تاکید کرد: این که یک شخصی بیاید بدون آسیب شناسی و مطالعه از این پیشنهادها به مردم دهد به آنها  توهین کرده است. امروز یک کارگر ساده می‌تواند درک کند هر افزایش حقوقی به دنبال خودش اثرات سوء تورمی دارد. بنابراین بهتر است آقایان کاندیدا اگر برنامه مفیدی دارند آن را ارائه دهند.

 

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: مطلبی را مشاهده کردم مبنی بر این که هر 7 کاندیدا چه نقطه نظراتی در روز اول و دوم مطرح کرده‌اند، به عنوان نمونه هیچ کدام شان  نگفته بودند با یاری خدا و یا انشاالله این کار را می‌کنم؛ برایشان نوشتم موفق نمی‌شوید زیرا خدا در اندیشه و برنامه‌های شما جایی ندارد و شما خودتان خدایی هستید که برنامه‌ریزی می‌کنید و می‌خواهید آن را اجرا کنید و امروز این را به عنوان تذکر به خودم می‌گویم که بدون اندیشه خداوند  برنامه‌ای اجرایی نمی‌شود.

 

وی در پایان تاکید کرد: با خدای خودمان خلوت کنیم و ببینیم این که برویم یک برنامه دست دوم بیاوریم و 8 سال دیگر مردم را در چاه بیاندازیم درست است یا خیر یا فقط می خواهیم رأی جمع کنیم.