شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای شهر

با رأی موافق اعضای چپ گرا؛

شورای شهر بِلفاست خواستار اخراج سفیر اسرائیل از ایرلند شمالی شد

شورای شهر بلفاست در ایرلند شمالی طرحی را تصویب کرد که از دولتهای پادشاهی متحد و ایرلند می‌خواهد تا سفرای رژیم صهیونیستی را از خاک این کشورها اخراج کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه جروزالم پست، شورای شهر بلفاست در ایرلند شمالی روز شنبه طرحی را تصویب کرد که به موجب آن از مقامات پادشاهی متحد و ایرلند خواسته می‌شود تا سفرای رژیم صهیونیستی را از این کشورها اخراج کنند.

افزون بر تصویب این طرح، دانشجویان و فعالان حامی حقوق مردم فلسطین روز پنج شنبه در برابر وزارت خارجه ایرلند در شهر دوبلین، تحصن کرده و برای ساعتها با در دست داشتن بنر و تابلوهایی که خواستار اخراج سفیر اسرائیل از این کشور می‌شد، ورودی این وزارتخانه را مسدود کردند.

«فیونا فرگوسن» یک سیاستمدار چپ گرا که رأی گیری برای طرح اخراج سفیر اسرائیل را آغاز کرد، در جریان جلسه رأی گیری گفت: «من فکر می‌کنم که اخراج سفرا یک گام نخست است- یک گام اولیه- برای یک اقدام بزرگ‌تر اما در عین حال این یک گام بطور باورنکردنی مهم و نمادین است».

این طرح از شهرداری شهر بلفاست می‌خواهد تا از ایرلند و پادشاهی متحد بخواهند که سفرای اسرائیلی را از خاک این کشور اخراج کنند. در مراسم رأی گیری برای این طرح، احزاب چپ گرایی همچون «شین فین» که بزرگترین حزب این شورا با ۱۸ کرسی از مجموع ۶۰ کرسی است، به این طرح رأی موافق دادند.