شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#ایران#دوشنبه

واکنش عجیب الوطن؛ بحرین به دنبال تکرار تاریخ/ تیم برادر عربستان آن دیدار هیجان انگیز را فراموش نخواهد کرد!

روزنامه الوطن بحرین نوشت تیم ملی این کشور به دنبال تکرار تاریخ در دیدار روز دوشنبه مقابل ایران است.

واکنش عجیب الوطن؛ بحرین به دنبال تکرار تاریخ/ تیم برادر عربستان آن دیدار هیجان انگیز را فراموش نخواهد کرد!

خبرورزشی - تیم های ملی ایران و بحرین روز دوشنبه در دیداری فوق العاده حساس از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ به مصاف هم می روند. نتیجه تساوی در این بازی به کار هیچکدام از دو تیم نمی آید و شکست در این مسابقه، تقریبا می تواند به معنای پایان شانس صعود تیم بازنده برای صعود به مرحله اصلی دور مقدماتی جام جهانی باشد.

اما روزنامه الوطن بحرین در مطلبی یک طرفه به این دیدار پرداخته و نوشته است که آنها به دنبال تکرار تاریخ هستند. در این روزنامه آمده است: دوشنبه تمام توجهات به ورزشگاه ملی و مهمترین بازی تیم ملی بحرین در برابر همتای ایرانی خود است که تکلیف تیم های اول دو دوم برای راهیابی به مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت های آسیا را مشخص می کند.

تقابل های دو تیم خاطرات زیبایی برای بحرین دارد که موفق شد با شکست همتای ایرانی خود، مانع از صعود این تیم به جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی و ژاپن شود. پس از برتری ۳ بر یک در دیداری تاریخی که در حافظه فوتبالدوستان حک شده است از طریق آن، ایرانیانی که در آن زمان یکی از تیم های قدرتمند آسیا بودند و بازیکنان قدرتمندی به رهبری علی دایی داشتند، از این رقابت ها کنار گذاشته شدند. این پیروزی تاریخی به صعود تیم برادر عربستان سعودی به رقابت های جام جهانی کمک کرد.

هواداران الاحمر (لقب بحرین) این مسابقه تاریخی را به یاد می آورند که در نیمه اول تیم بحرین با دو گل عبدالله المرزوقی و حسین علی پله به رختکن رفتند در حالی که در ۱۵ دقیقه پایانی، عبدالله المرزوقی به دلیل اتلاف وقت از زمین بازی اخراج شد و علی دایی اختلاف را به حداقل رساند که پس از درگیری میان بازیکنان دو تیم، سیروس دین محمدی از زمین بازی اخراج شد.

در ادامه علیرضا واحدی نیکبخت به دلیل حرکت خشن روی دروازه بان بحرین عبدالرحمن عبدالکریم از زمین بازی اخراج شد و محمد حسین مدافع پیش تاخته گل سوم را وارد دروازه ابراهیم میرزاپور کرد و بازی با نتیجه ۳ بر یک به سود بحرین به پایان رسید.

اگرچه تیم بحرین نتوانست به رقابت های جام جهانی صعود کند یا راهی دیدار پلی آف شود و از دور مسابقات حذف شد، اما مردان بحرینی عالی ترین سطح فنی خود را در زمین به نمایش گذاشتند و در یکی از زیباترین مسابقات فوتبال بحرین در طول تاریخ خود، به این پیروزی دشوار دست یافتند.

از طرف دیگر، فوتبال عربستان این دیدار هیجان انگیز بحرین در برابر ایران را فراموش نخواهد کرد. جایی که تیم عربستان در دیداری همزمان با همتای تایلندی خود روبرو شد و با نتیجه چهار بر یک به پیروزی رسید. در آن ورزشگاه بازی به پایان رسید و آنها منتظر پایان بازی تیم بحرین با ایران بودند که با برتری الاحمر، شاهد شروع شادی های عربستان سعودی برای صعود به جام جهانی کره جنوبی و ژاپن بودیم.