شهر خبر

با هدف گفتگو پیرامون فرآیند صلح افغانستان؛

«زلمای خلیل زاد» در رأس هیأتی عازم کابل و دوحه شد

«زلمای خلیل زاد» در رأس هیأتی عازم کابل و دوحه شد

هیأت نمایندگی ایالات متحده به ریاست نماینده ویژه آمریکا در امور آشتی افغانستان روز جمعه برای دیدار با رهبران و مقامات محلی عازم افغانستان، قطر و منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آنی، «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور آشتی افغانستان روز جمعه در رأس هیأتی عازم افغانستان، قطر و منطقه شد.

این هیأت نمایندگی قرار است در کابل با دولت افغانستان، سایر رهبران سیاسی و نمایندگان جامعه مدنی از جمله گروه‌های مدافع حقوق زنان برای شنیدن دیدگاه‌های آنان درباره روند صلح دیدار کند.

هیأت نمایندگی ایالات متحده قرار است در این دیدارها بر حمایت پیوسته واشنگتن از توسعه افغانستان و حل و فصل سیاسی که به جنگ داخلی این کشور پایان دهد، تأکید کند.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، خلیل زاد در دوحه، پایتخت قطر به تشویق دو طرف برای حرکت به سمت یک راه حل سیاسی که از دستاوردهای دو دهه اخیر حراست کند، ادامه خواهد داد.

در این بیانیه آمده است که خلیل زاد همچنین قرار است با رهبران کشورهای منطقه پیرامون روند صلح افغانستان و پتانسیل افزایش تجارت منطقه‌ای، روابط اقتصادی و توسعه برآمده از صلح گفتگو کند.

گفتنی است، «احمد نادر نادری» سخنگوی هیأت مذاکره‌کننده صلح افغانستان هفته پیش از آغاز مذاکرات صلح بین گروه طالبان و نمایندگان کابل از روز سه‌شنبه (اول ژوئن) در دوحه خبر داد.

این مذاکرات صلح در حالی از سر گرفته می‌شود که دولت افغانستان در آخرین مراحل تشکیل شورای عالی دولت قرار دارد که پیش بینی می‌شود نقش تعیین‌کننده‌ای در ترسیم نقشه راه آینده این کشور ایفا کند.