شهر خبر

این اتفاق حتی مدیر "اف‌بی‌آی" را هم نگران کرد!+جزییات

همزمان با تشدید اقدامات مقامات آمریکا برای مقابله با تهدیدهات سایبری، مدیر پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) خطرات ناشی از حملات سایبری و باج افزارها در آمریکا را با چالش های ایجاد شده پس از حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در این کشور مقایسه کرد.

این اتفاق حتی مدیر "اف‌بی‌آی" را هم نگران کرد!+جزییات

به گزارش منیبان؛  به نقل از نیویورک تایمز، سخنان روز گذشته "کریستوفر ری" مدیر اف بی آی( پلیس فدرال آمریکا) در مصاحبه اختصاصی با روزنامه وال استریت ژورنال در حالی مطرح شد که دولت جو بایدن نسبت به حملات باج افزاری به سیستم های این کشور که منجر به قطع گاز، تعطیلی یک کارخانه بزرگ کوشت و اختلال در فعالیت بیمارستان ها شده، هشدار داده است.

مدیر اف بی آی در این مصاحبه تصریح کرد که تهدید ناشی از حملات باج افزاری و سایبری را می توان با چالش ناشی از تروریسم جهانی در روزهای پس از وقوع حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مقایسه کرد.

این اظهارات مدیر اف بی آی در حالی مطرح شده است که دولت بایدن در حال اتخاذ تدابیر جدیدی برای مقابله با تهدیدات فزاینده سایبری علیه بخش تجاری و اقتصادی آمریکا بوده و شرکت ها را تشویق می کند تا اقدامات بیشتری را برای حفاظت از سیستم های خود انجام دهند.

مدیر اف بی آی تصریح کرد: همه ما نه تنها در آژانس های دولتی بلکه در بخش خصوصی آمریکا در برابر این تهدید مسئول هستیم.

وی تصریح کرد که اف بی ای در حال تحقیقات در مورد حدود ۱۰۰ گونه متفاوت نرم افراز است که در حملات باج افزاری دخیل بوده، است که نشان‌دهنده حجم مشکل می باشد.

کاخ سفید اخیرا اعلام کرد که دولت بایدن یک بررسی سریع استراتژیک برای رسیدگی به چالش فزاینده حملات باج افزار آغاز کرده است.

در ماه‌های اخیر سلسله حملات سایبری سازمان دهی شده شرکت‌های خصوصی و نهادهای حساس آمریکا را هدف قرار داده‌اند.

شبکه سی ان ان نیز در گزارشی عنوان کرد: آمریکا با همه‌گیری حملات سایبری باج افزاری مواجه است و شمار این حمله ها طی یکسال گذشته به بیش از هزاران مورد رسیده است.