شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روحانی#دولت روحانی#قیمت

تمدید دولت روحانی چه بر سر قیمت خودرو می‌آورد؟

تندر ۱.۵ میلیارد تومانی در صورت ادامه دولت روحانی +جدول

قیمت روز خودرو در ۱۰ خرداد

با فرض تمدید دولت روحانی برای یک دوره چهارساله دیگر باید در انتظار قیمت بالای ۱.۵ میلیاردی تندر ۹۰ باشیم. قیمت تندر ۹۰ اتوماتیک هم ۴ سال بعد به بالای ۲ میلیارد تومان خواهد رسید.

 سرویس اقتصاد مشرق- قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی از ابتدای دولت روحانی به طور متوسط ۶۸۰درصد افزایش یافته است.

قیمت پراید ۱۳۱ که در پایان دولت دهم ۱۴.۹ میلیون تومان بود اکنون به ۱۱۶ میلیون تومان رسیده است تا خودرویی که در دولت قبل، خودروی ارزان‌قیمت و مصرفی اقشار معمولی جامعه بود اکنون به قیمت خودروهای وارداتی لاکچری ۸ سال قبل برسد.

تیبا صندوقدار که در پایان دولت دهم ۱۶.۲ میلیون تومان بود این روزها ۱۲۱ میلیون تومان قیمت خورده که افزایش ۶۴۷درصدی نشان می‌دهد.

در صورت ادامه سیاست‌های دولت روحانی در دولت آینده، قطعا صنعت خودرو مجددا با بحران قیمتی مواجه خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که ۴ سال بعد قیمت تیبا به ۳۹۱ میلیون تومان برسد.

تندر ۱.۵ میلیارد تومانی در صورت ادامه دولت روحانی +جدول

قیمت تندر ۹۰ که در پایان دولت دهم ۳۱.۵میلیون تومان بود اکنون به ۳۳۲ میلیون تومان رسیده، یعنی بیش از ۱۰ برابر گران شده است. با فرض تمدید دولت روحانی برای یک دوره چهارساله دیگر باید در انتظار قیمت بالای ۱.۵ میلیاردی تندر ۹۰ باشیم. یا قیمت تندر ۹۰ اتوماتیک هم ۴ سال بعد به بالای ۲ میلیارد تومان خواهد رسید.

قطعا در نگاه اول این برآورد قیمتی، مضحک به نظر می‌رسد اما وقتی به عملکرد ۸ ساله دولت روحانی نگاه کنیم، دستیابی به چنین قیمت‌هایی باورپذیر می‌شود. سال ۱۳۹۲ اگر به هر یک از مردم گفته می‌شد که ممکن است ۸ سال آینده قیمت پراید به بالای ۱۰۰ میلیون تومان برسد، قطعا مورد تمسخر قرار می‌گرفت چراکه آن روزها با ۱۰۰ میلیون  تومان مردم یک تویوتا کرولای صفر خریداری می‌کردند.

 اما اکنون مردم نتیجه سیاست‌های خسارت‌بار دولت روحانی را به چشم می‌بینند که برای خرید ۱ پراید باید ۱۱۶ میلیون تومان خرج کنند. بنابراین با ادامه سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی، قطعا ۴ سال آینده هم شاهد موج گرانی‌ها حتی در بازار خودرو هم خواهیم بود.

تندر ۱.۵ میلیارد تومانی در صورت ادامه دولت روحانی +جدول