«حسن هانی زاده»، کارشناس خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به شکست نتانیاهو گفت: بنیامین نتانیاهو در طول 12 سال گذشته به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونستی دست به ماجراجویی هایی زد که این ماجراجویی ها صرفا به خاطر این بود که زمان بیشتری در چرخه قدرت باقی بماند.

او ادامه داد: آخرین ماجراجویی نتانیاهو صدور دستور حمله به نمازگزاران مسجد الاقصی و حمله به منطقه شیخ جراح بود که با واکنش تند مردم فلسطین مواجه شد. در طول 12 روز درگیری نفس گیر در غزه یک جبهه بزرگی در فلسطین علیه رژیم صهیونستی تشکیل شد و رزمندگان فلسطینی توانستند، قواعد درگیری را به نفع خود تغییر بدهند و اسرائیل شکست جدیدی متحمل شد.

هانی زاده تصریح کرد: در نتیجه این مسئله، خشم کاخ سفید و شخص جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را برانگیخت و جو بایدن از بنیامین نتانیاهو خواست بدون قید و شرط آتش بس را بپذیرد و این مسئله موجب شد که اسرائیل یک شکست بزرگی متحمل شود و احزاب افراطی و دست راستی از او بخواهند استعفا بدهد.

او اضافه کرد: الان یک کابینه شکننده، ناهمگون و نامتجانس در فلسطین اشغالی قرار است تشکیل شود و بنیامین نتانیاهو برای همیشه از چرخه قدرت خارج خواهد شد علت این امر هم این است که بنیامین نتانیاهو نتوانسته یک انسجامی در احزاب داخلی اسرائیل ایجاد کند. چهار بار انتخابات زود هنگام در فلسطین اشغالی برگزار شد و حزب بنیامین نتانیاهو نتوانست اکثریت را به دست بیاورد و در نتیجه با توجه به ناکامی های سیاسی و نظامی و اقتصادی بنیامین نتانیاهو و فساد پرونده سنگین او و همسرش سارا به دلیل مسائل مالی، ممکن است بنیامن نتانیاهو علاوه بر خروج از چرخه قدرت در حقیقت به دادگاه هم کشیده و محاکمه شود و این مسئله نشان می دهد که عمر سیاسی بنیامین نتانیاهو به پایان رسیده است. 

هانی زاده متذکر شد: ممکن است بنیامین نتانیاهو محاکمه و به زندان محکوم شود و این مسئله یک مسئله حاد و تندی برای بنیامین نتانیاهو و سرنوشت سیاسی او رقم خواهد زد و در حقیقت احزاب دیگری که در مقابل با حزب لیکود هستند بخواهند از بنیامین نتانیاهو انتقام بگیرند. 8