شهر خبر

در پیام هایی جداگانه؛

سریلانکا و ارمنستان پیروزی «اسد» در انتخابات سوریه را تبریک گفتند

سریلانکا و ارمنستان پیروزی «اسد» در انتخابات سوریه را تبریک گفتند

رؤسای جمهور سریلانکا و ارمنستان هر کدام با ارسال پیام هایی جداگانه پیروزی «بشار اسد» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۱ سوریه را تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه پیام‌های تبریکی را از سوی همتایان سریلانکایی و ارمنستانی خود به مناسبت پیروزی در انتخابات اخیر کشورش دریافت کرد.

در پیام ارسال شده از سوی «ارمین سارکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان آمده است: «از صمیم قلب پیروزی دوباره شما را در انتخابات ریاست جمهوری سوریه تبریک می‌گوئیم. معتقدیم که سطح روابط میان ارمنستان و سوریه متکی بر احترام متقابل و همکاری دو سویه است. این همکاری و عزم دو طرف در نهایت به نفع دو ملت دوست و برادر خواهد بود».

همچنین در پیام ارسال شده از سوی ر ئیس جمهور سریلانکا ضمن آرزوی موفقیت برای بشار اسد تأکید شده است: «سریلانکا و سوریه طی سال‌های پیشرو همچنان به روابط گرم و صمیمانه خود و توسعه همکاری‌ها به گونه‌ای که به نفع ملت‌ها باشد، ادامه خواهند داد».

گفتنی است که پیش از این، رؤسای جمهور ایران، روسیه، لبنان، چین، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، سلطان عمان، رهبر کره شمالی، و گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی دیگر در کشورهای عربی و اسلامی مانند حزب الله لبنان پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۱ سوریه را تبریک گفته بودند.