محمد علوی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به پیروزی اخیر تیم ملی در برابر بحرین اظهار داشت: با توجه به این که تیم بدون بازی تدارکاتی و دوستانه در این رقابت ها حضور پیدا کرد، یک مقدار ناهماهنگی هایی در خطوط تیم ملی دیده می شد اما در مجموع حریف اول ایران تیمی نبود که بخواهد برای ما دردسرساز شود، چرا که ما از نظر سطح فوتبال از حریف مان سرتر بودیم. در نهایت این دیدار برای ما بیشتر حکم بازی دوستانه را داشت تا کادرفنی بتواند در شرایط بازی رسمی از تیم شناخت بهتری را به دست آورد.

او در ادامه در خصوص ساختار دفاعی ایران در این دیدار تصریح کرد: به هرحال گلی که در این بازی دریافت کردیم گل غافلگیرکننده ای بود که یک مقدار ناشی از ناهماهنگی بچه ها در فاز دفاعی بود. البته نمی توان گفت فقط خط دفاع روی این گل مقصر بود، همان طور که وقتی تیمی گلی را دریافت می کند حاصل تلاش و همکاری همه است در صحنه گل هنگ کنگ هم اشتباه تیمی باعث شد تیم ملی گل غیر منتظره ای را دریافت کند.

مدافع سابق تیم ملی در ادامه در مورد عملکرد کلی خط دفاع تیم ملی ایران گفت: شاید این دیدار معیار خوبی برای سنجش شرایط خط دفاع نباشد. ما مدافعان خوبی داریم که امیدوارم در بازی های آینده هماهنگی بهتری را با هم داشته باشند تا اتفاق بازی هنگ کنگ در دیدارهای بعدی تکرار نشود.

محمد علوی در خصوص بازی حساس ایران در برابر بحرین به خبرنگار برنا گفت: ما بازی سختی را پیش روی داریم. بحرین در این بازی ها از امتیاز میزبانی برخوردار است و می تواند همه جوره از این امتیاز به نفع خود استفاده کند. بحرینی ها برای حضور در جام جهانی برنامه دارند و می خواهند برابر ایران بازنده نباشند تا از این فرصت برای تحقق این هدف شان استفاده ببرند. بی تعارف بگویم این تیم ممکن است برای رسیدن به این هدفش به هر کاری دست برند.این تیم از نظر فوتبالی وضعیت خوبی دارد و با توجه به شرایط بازی به احتمال فراوان روی ضدحملات برنامه ریزی می کند برای همین تیم ما باید با تمرکز و هوشیاری بالایی برابر این تیم به میدان برود.

ملی پوش سابق ایران تاکیدکرد: تیم ملی ما بارها در  شرایط سخت نتایج خوبی را کسب کرده و این بار هم من به تکرار این اتفاق خوشبین هستم. غیرت ایرانی و تعصب ایرانی فاکتوری است که تک تک اعضای تیم ما از آن بهره مند هستم. حتی اسکوچیچ که مربی خارجی است حالا یک ایرانی محسوب می شود و این روحیه به ما کمک می کند تا بتوانیم با موفقیت در این تورنمنت در نهایت به جام جهانی صعود کنیم و شادی مهمی را به مردم جامعه مان که این روزها خیلی درگیر مشکلات مختلفی هستند را هدیه بدهیم.

علوی که در بازی مهم ایران و بحرین در مقدماتی جام جهانی 2006  در زمان سرمربیگری برانکو در ترکیب تیم ملی حضور داشت با اشاره به آن دیدار خاطره جالبی را از آن بازی بازگو کرد و گفت: آن روز استادیوم آزادی جای سوزن انداختن نبود و حتی بیشتر از ظرفیت مردم و هواداران در ورزشگاه حضور داشتند. یادم نمی رود وقتی ما بازی را با گل محمد نصرتی بردیم، استادیوم غرق شادی بود. این شادی به سطح خیابان های شهر هم رسیده بود و وقتی داشتیم ورزشگاه را ترک می کردیم جشن و پایکوبی مردم را دیدیم. امیدوارم با غیرت ایرانی بچه ها دوباره چنین شادی و جشنی را برای صعود به جام جهانی ببینیم.