شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جلیلی#سعید

نقل قول جلیلی از حاج قاسم در صحبت نهایی

سعید جلیلی نمایه

سعید جلیلی در جمع بندی نهایی خود گفت: به قول شهید حاج قاسم شما اگر آب را ول کنید اینطور نیست که به‌پای درخت برسد، باید آن را پیگیری کنید تا راهش را کج کند.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی در جمع بندی نهایی خود اعلام کرد: موضوعات اقتصادی مطرح شد اما موضوع اصلی این جلسه نقش رئیس‌جمهور و هنر رئیس‌جمور در اداره کشور است. سوال مهم این است که کسی که در این جایگاه قرار می‌گیرد، چگونه این بحث‌ها را به نتیجه می‌رساند. اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر برنامه دارید، باید بگویید این برنام چه نتیجه‌ای خواهد داشت. باید از قبل مشخص کنید.

 هشت سال پیش در همینجا چیزهایی گفته شد؛ کدامش انجام شد؟ تحریم دو برابر و دلار چند برابر شد.وقتی درباره معدن سوال کردید و من گفتم که از طریق معدن، شغل ایجاد می‌کنیم، ما می‌توانیم دقیق بگوییم که در سال اول 100 هزار شغل ایجاد می‌کنیم در سال دوم 126 هزار، در سال سوم این تعداد و در سال چهارم 253 هزار شغل ایجاد می‌کنیم. امّا اینکه چگونه این کار را انجام می‌دهیم، در تلوبیون این‌ها را توضیح می‌دهیم و حاضر به مناظره درباره این نکات هستیم. همینجا از صداوسیما بابت ایجاد فرصت تلوبیون تشکر می‌کنم.

ما نیازمند رئیس‌جمهوری هستیم که با اقتدار بتواند کار را انجام دهد. اقتدار به معنای گفتند چند حرف تند نیست. اقتدار یعنی به‌موقع تصمیم بگیرید و اجرا کنید تا عملی بشود تا نتیجه‌ای که قول داده شده، شکل بگیرد. مشکلی که وجود دارد این است که برخی از مشکلات همه‌اش ساختاری نیست. برخی مشکلات در فرهنگ سیاسی ما وجود دارد. اینجا نقش رئیس‌جمهور مهم است. متأسفانه برخی از این مشکلات هم به این جناح و آن جناح و این قوه و آن قوه، منحصر نیست،‌ فراتر از این‌هاست. رئیس‌جمهور باید این‌ها را برطرف کند.

رئیس‌جمهور باید فرهنگ سیاسی غلطی که حاکم است را کنار بگذارد. برخی از این مواردی که به فرهنگ غلط مربوط است را مثال می‌زنم؛ مثلاً اگر می‌گوییم کار باید به نتیجه برسد، با نمایش به نتیجه نمی‌رسد. به قول شهید حاج قاسم شما اگر آب را ول کنید اینطور نیست که به‌پای درخت برسد، باید آن را پیگیری کنید تا راهش را کج کند.

ماشین دولت را اگر می‌خواهید راه بیاندازید با بخش نامه نمی‌شود. به عنوان کسی که از پایین به‌عنوان کارشناس، معاون اداره کل، مدیرکل، معاون وزیر از بالا آمده‌ام، دیده‌ام موضوعی که در سیستم می‌آید چطور از مسیر خودش خارج می‌شود. اینجاست که از فضای مجازی، هوشمند و فوق هوشمند کردن دولت سخن می‌گوییم. باید بتوانید به‌خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

 یکی از موضوعات دیگری که در فرهنگ سیاسی مشکل ایجاد کرده و مانع کار است، بحث تعارفات سیاسی و جناحی و بعضاً سازمانی است که این‌ها را باید رفع کرد.

منبع: فارس