شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سایپا

مشکلات سایپا شاهین پس از هشت هزار کیلومتر!

یکی از مشتریان سایپا در اواخر فروردین سال جاری، یک دستگاه شاهین تحویل گرفته و تاکنون حدود هشت هزار کیلومتر مسافت را با خودروی خود پیموده است. مهدی کریمی درباره مشکلات و دردسرهای شاهین که در کمتر از دو ماه به وجود آمده، به بیت ران گفت.

مشکلات سایپا شاهین پس از هشت هزار کیلومتر!

به گزارش منیبان به نقل از بیت ران، شاهین جدیدترین محصول سایپا است که پس از کش و قوس های فراوان، روند تحویل آن به مشتریان از اواخر سال ۹۹ آغاز شد. آن طور که مدیرعامل سایپا می گوید، شاهین توانایی رقابت با خودروهایی نظیر کیا سراتو و رنو تندر۹۰ را دارد. اما مهدی کریمی، خریدار شاهین جور دیگری به این قضیه نگاه می کند. او سایپا شاهین را در تاریخ ۲۵ فروردین ماه سال جاری تحویل گرفته و تاکنون، حدود هشت هزار کیلومتر مسافت را با خودروی خود پیموده است. در کمتر از دو ماه، خودروی او دچار مشکلات بسیاری شده است.

خاموش شدن در آزادراه با سرعتی بالغ بر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت!

از جمله خطرناک ترین مشکلی که تاکنون برای این خریدار به وجود آمده، خاموش شدن ناگهانی در آزادراه تهران-قم است. مهدی کریمی در این باره به بیت ران گفت: «نیمه شب به همراه خانواده، در آزادراه تهران – قم در حال رانندگی به سمت قم بودم. سرعتی بالغ بر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت داشتم که ناگهان، شاهین خاموش شد. پس از خاموش شدن، بسیاری از تجهیزات خودرو از جمله چراغ ها از کار افتاد و به زحمت، توانستم که شاهین را به کنار آزادراه برسانم.»

او در ادامه گفت: «پس از توقف، با امداد سایپا تماس گرفتم. البته امداد خودرو نیز نتوانست مشکل را برطرف کند. بنابراین خودرو به قم منتقل شد. پس از مدتی یک تیم از سایپا به نمایندگی قم آمدند و مشکل را یافتند. دسته سیم علت خاموش شدن ناگهانی در آزادراه بود. در نهایت، تیم سایپا دسته سیم را لحیم کردند و مشکل برطرف شد. پس از مدتی که به تهران سفر کردم، سایپا دسته سیم را تعویض کرد.»

«در مورد این مشکل، خودروساز مربوطه تاکنون حتی یک بار، تماسی برای عذرخواهی در مورد اتفاق پیش آمده، با بنده نگرفت. بلکه بنده را متهم به دروغ گویی و از من شکایت کرد.»

کیفیت نامطلوب رنگ و اجزای سپر

مهدی کریمی در مورد کیفیت رنگ شاهین به بیت ران گفت: کیفیت رنگ سایپا شاهین چندان مطلوب نیست. همچنین مقاومت خوبی ندارد. چرا که برخی از نقاط کاپوت بخاطر سنگ خوردگی، دچار رنگ پریدگی های متعدد شد. اگر کیفیت رنگ بهتر بود و پوشش مناسبی داشت، رنگ پریدگی ها به وجود نمی آمد. دیفیوزر نیز حالت استاندارد خود را از دست داده و دفرمه شده است.

فاصله ناهماهنگ درب صندوق با سپر عقب و دفرمگی استراکچر صندلی

وی در این باره به بیت ران گفت: «فاصله درب صندوق عقب اندکی با سپر عقب، ناهماهنگ است. این ناهماهنگی باعث برخورد درب صندوق با سپر شده و به آن آسیب زده است. صندلی راننده نیز حالت استاندارد خود را از دست داده و استراکچر آن، از پهلوهای صندلی بیرون زده است. این بیرون زدگی به کمر راننده آسیب می رساند.»

روغن ریزی از جعبه دنده و ریپ زدن

مهدی کریمی افزود:  «مدتی است که جعبه دنده دچار روغن ریزی شده است. البته تاکنون علت این روغن ریزی پیدا نشده است. از دیگر مشکلات شاهین، می توان به ریپ زدن در دنده سه اشاره کرد. خودرو در این دنده به طور ناگهانی دچار افت توان شده و هنگام سبقت گرفتن، راننده با کمبود توان مواجه می شود. البته طبق گفته نمایندگی سایپا، این مشکل، نرم افزاری است و در بروزرسانی بعدی، برطرف خواهد شد. مصرف سوخت شاهین نیز نسبتا زیاد است. این خودرو در جاده، در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۸ لیتر مصرف می کند. در شهر نیز میانگین مصرف سوخت حدود ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.»

شاهین یک خودروی به روز با مشکلات زیاد!

مهدی کریمی در پاسخ به این سوال که شاهین چگونه خودرویی است، گفت: «شاهین یک خودروی به روز با مشکلات متعدد است! اغراق است که بگوییم که از لحاظ ظاهری، شاهین توانایی رقابت با خودروهای کره ای و ژاپنی را دارد. اما بدون شک می توان آن را رقیبی برای خودروهای چینی موجود در بازار دانست. البته از لحاظ فنی، باید بیشتر روی پیشرانه آن کار شود. از دیگر مشکلات این خودرو، می توان به مشکلات مونتاژی مثل بد بسته شدن برخی از درب ها اشاره کرد. اگر سایپا این مشکلات را برطرف کند، شاهین یک خودروی معقول خواهد بود.»