شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

برای تامین منافع ملت باید عمیقا معتقد به تغییر اساسی ریل اداره امور اجرایی کشور به نفع مردم بود

بررسی‌های میدانی، سنجش‌ها و پیمایش‌های علمی و گزارش‌های کارشناسی حکایت از این دارد که وضع موجود اداری و اقتصادی کشور، نه با ارزش‌های انقلاب و نه با انتظارات ملت و نه با امکانات و توانایی‌های موجود سازگار نیست و ملت به حق از دولت گلایه مندند.

خبرگزاری میزان - درمانی که هرگز جداجدا میسر نمی‌شود. برای این تحول، باید عمیقاً معتقد به تحول و تغییر اساسی ریل اداره امور اجرایی کشور به نفع مردم بود.

احیای اعتماد عمومی برای مشارکت طلبی از مردم

مشارکت فرایندی اجتماعی، عمومی، یک‌پارچه، چندگانه، چندبعدی و چندفرهنگی است‌که هدف آن کشاندن همه مردم به ایفای نقش در همه مراحل توسعه است. اما ضربات مهلک به اعتماد عمومی، این مشارکت را مورد خدشه قرار داده است.

مهندس گروسی دبیر جام کردستان می‌گوید: ناکارامدی، اعتماد سوزی و ضعف در اطلاع رسانی درست از دلایل اصلی ایجاد یأس در جامعه است؛ لذا رییس جمهور به عنوان شخص منتخب مردم میتواند اولین شخص به جهت اصلاح امور و ترمیم اعتماد عمومی باشد که از ایتدای مسئولیت با تیمی قوی و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت میتواند کارامدی را به قوه مجریه بازگرداند و از شروع کار که کارامدی میباشد به اصلاح امور و ضعف‌های سیستم بپردازد در جهت منافع نظام و مردم.

وی افزود: مشارکت خواهی از مردم در احیای کشور، قیامی ساختاری می‌طلبد تا ظرفیت‌ها همگی در خدمت تعالی کشور قرار بگیرد.

رقع کاستی‌ها و جایگزینی کارآمدی به جای ناکارآمدی یک خواست عمومی است

مهندس ولیزاده، دبیر جام لرستان می‌گوید: اگر یک گفتمان شفاف، کارآمد، دلسوز و با عناصر صادق و پاکدست و پاسخگو به مردم که با دروغ و ریا مخالف باشند و مبارزه کنند در جرگه سازندگان ایران گرد هم آیند و فعال شوند، تحول میسر است. مردم خواستار رفع کاستی‌ها و جایگزینی کارآمدی و کفایت به جای ناکارآمدی‌ها بوده و هستند و این به عنوان یک خواست عمومی از سوی مردم مطرح است. خواسته‌ای که با مشارکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح جامه عمل خواهد پوشید. مردم منتظر یک اقدام عملی هستند که آن اقدام برای آن‌ها راضی کننده باشد تا احتمال دهند این مسائل برطرف خواهد شد؛ و آنچه که شایسته آن هستند برایشان فراهم خواهد شد. این ملت شایسته بهترین‌ها هستند؛ بنابراین من پیش بینی می‌کنم که هم مشارکت در انتخابات خوب باشد و هم بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب مردم به سوابق و عملکرد کاندیدا‌ها نگاه کنند و امیدواریم عملکرد مثبت آیت الله رئیسی در قوه قضائیه در تسهیل امور مردم، در مبارزه بی تعارف با فساد و عملکردی که ایشان در آستان قدس رضوی و حرکت‌های محرومیت زدایی داشتند مورد عنایت ملت شریف ایران واقع شود.

اصلاح روند‌های اشتباه، اولویت است

در شرایط کنونی کشور و با ضعف‌های مدیریتی در سال‌های متمادین و بی اعتماد شدن آحاد مردم به دولت، نیازمند شده ایم تا ساز و کار جدیدی برای ایجاد یک وحدت رویه در اصلاح ساختاری در برنامه‌ها و معیشت داشته باشیم.
مهندس داودی دبیر جام ایلام در این باره می‌گوید: اعتماد عمومی به عنوان یک سرمایه اجتماعی از هر سرمایه مالی و مادی و فیزیکی و طبیعی ارزشش بیشتر است. متاسفانه ضعف عملکرد دولت فعلی تا حدودی به این سرمایه آسیب وارد کرده است. صداقت، وعده‌های قابل تحقق و پیشینه عملکردی خوب از جمله عواملی هستند که باعث جلب اعتماد عمومی بیشتر مردم می‌شوند که خوشبختانه چنین ویژگی‌هایی در آقای رئیسی به عنوان کاندیدای اصلح جبهه انقلاب وجود دارد. رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور بعد از رهبری از اختیارات لازم و کافی برای اداره کشور طبق قانون اساسی برخوردار است و برای انتخاب وزرا و سایر مسئولین اجرایی نیز اگر مدیران متخصص، متعهد، کارآمد و دلسوز و با تفکر مدیریت جهادی انتخاب گردند، می‌تواند نقش اساسی در اصلاح فرایند‌های اشتباه گذشته و همچنین در توسعه جامع و متوازن کشور داشته باشد و رشد مطلوب شاخص‌های کلان اقتصادی و جلب اعتماد عمومی جامعه را به دنبال داشته باشد. همچنین میتوان با اصلاح برخی از قوانین نسبت به بروز رسانی این قوانین اقدام نموده و سازو کار‌های جدیدی درآن اعمال نمود. با توجه به وضع موجود پیش از هر چیز باید از ادامه روند‌های اشتباه جلوگیری کرده و سپس به اصلاح امور بپردازیم.

چرا رئیسی؟

در این انتخابات اگر یک گفتمان شفاف، متکی بر منافع مردم، منافع ملی، خرد ورزی، احترام به نظرات مردم با عناصر صادق و پاسخگو مطرح شود و مردم ببینند که در برنامه، حرف و حتی شخصیت آن فردی که به عنوان کاندیدا مطرح شده، این ویژگی‌های موجود است. مردم میتوانند تا اندازه‌ای راضی شوند و اعتماد کنند که احتمال بهبودی شرایط وجود دارد.

مهندس مشفقیان دبیر جام فارس در ارتباط با ویژگی آیت الله رئیسی می‌گوید: معتقدم در شرایط کنونی کشور تنها گزینه اصلح آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی است، همچنین استقبال و اقبال عمومی از ایشان بسیار زیاد است. روحیه، تلاش و ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله رئیسی می‌تواند هم موتور محرک اقتصاد باشد و هم از مفاسد و رانت اقتصادی جلوگیری کند. به نظر می‌رسد آیت‌الله رئیسی ویژگی یک رئیس جمهور مقتدر، شجاع، مدیر و مدبر و دارای روحیه جهادی و عدالت را به‌طور اجماع دارد و بهترین گزینه است. بدون شک حضور آیت‌الله رئیسی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری ضمن ایجاد شور انتخاباتی می‌تواند نگرانی از چند دستگی جریانات انقلابی را رفع و همگرایی و هم‌افزایی را در جامعه افزایش دهد.

مهندس داودی دبیر جام ایلام در ارتباط با حضرت آیت الله رئیسی به خبرنگار ما گفت: صداقت، قاطعیت، تیزبینی و مدیریت قوی از جمله ویژگی‌های شخصیتی ایشان است. مبارزه بی امان و شجاعانه ایشان با فقر و فساد و تبعیض و برخورد شدید با دانه درشت‌ها از ایشان شخصیتی قابل اعتماد نزد مردم ساخته است.

انتهای پیام/