به گزارش برنا؛ شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: حمل اسلحه در ایالت کالیفرنیا که از سال ۱۹۸۹ میلادی ممنوع شده بود از سوی این قاضی فدرال با اعلام اینکه  این ممنوعیت ناقض متمم دوم قانون اساسی آمریکا است ، لغو شد.

بنابراین گزارش؛ «راجر بنیتز» (Roger Benitez) قاضی ناحیه بخش جنوبی ایالت کالیفرنیا که لغو حمل سلاح را اعلام کرد، دراین باره گفت: مانند چاقوی ارتش سوئیس، اسلحه محبوب «ای آر-۱۵»  ترکیبی عالی از یک سلاح دفاع خانگی و میهنی به شمار می رود.

سی ان ان دراین باره گفت: به نظر این قاضی ایالت کالیفرنیا یکی از طرفداران حمل سلاح در آمریکا است  و حامی کنترل سلاح دراین کشور نیست.

این رسانه تصویری آمریکایی  در ادامه افزود: درحالی این قاضی دادگاه استفاده از این سلاح را آزاد اعلام کرد که از این سلاح در تیراندازی و کشتارهای جمعی بسیار استفاده شده است.

ای آر-۱۵ یک سلاح جنگی است

بنابراین گزارش «گاوین نیوسام» فرماندار ایالت کالیفرنیا نسبت  به حکم این قاضی انتقاد کردو گفت که ای آر-۱۵ یک سلاح جنگی است.

تب خرید سلاح در آمریکا فروکش نمی کند

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نیز در مورخ ۹ خردادماه ۱۴۰۰  با پرداختن به  بحران روبه رشد امنیتی در داخل آمریکا نوشت: شهرها در سراسر آمریکا شاهد افزایش صحنه قتل و کشتار است، اما چرخه فروش سلاح گرم در آمریکا همچنان روبه فزونی است، بطوریکه تنها در ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی(فروردین۱۳۹۹) درخواست کنترل سابقه برای خرید سلاح گرم به یک میلیون تقاضا در یک هفته رسید، موضوعی که از سال ۱۹۹۸ میلادی بدین سو سابقه نداشت.

افزایش شمار تیراندازی در آمریکا در سال ۲۰۲۰

 درهمین حال آمار خشونت های خیابانی و مرگ و میر ناشی از تیراندازی در آمریکا در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت و تنها در شهر شیکاگو، آمار قربانیان خشونت خیابانی با سلاح گرم در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ افزایش ۵۵ درصدی داشت.

تارنمای نشریه انگلیسی ایندیپندنت نیز در گزارشی در ۱۶ آذرماه ۱۳۹۹ نوشت: بنابرگزارش اداره پلیس شهر نیویورک تنها در سال ۲۰۲۰ یکهزار و ۴۰۰ مورد تیراندازی دراین شهر را ثبت کرده که نسبت به سال گذشته و در فاصله زمانی ماه ژانویه تا نوامبر، ۹۵.۸ درصد افزایش تیراندازی و خشونت با سلاح گرم را نشان می دهد.

۴۰۰ میلیون قبضه سلاح در آمریکا

نیویورک تایمز نوشت: دولت فدرال هرگز سلاح های گرمی که در داخل آمریکا به فروش می رسند را دنبال و پی گیری نمی کند، حتی داده های موجود در باره کنترل سوابق خریداران سلاح نیز نمی تواند آمار دقیقی از سلاح های موجود در آمریکا را مشخص سازد، تنها برآورد می شود که از جمعیت ۳۳۰ میلیون نفری آن، حدود ۴۰۰ میلیون قبضه سلاح در این کشور در اختیار افرادی باشد.