شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جلیلی

راهکارهای جالب و فراوان جلیلی در خنثی‌سازی تحریم‌ها/ برجام، اقتصاد کشور را معطل می‌کند

سعید جلیلی در شبکه چهار گفت: خنثی‌سازی تحریم مالی و بانکی، تحریم نفت و تحریم‌های تجاری که طبق آن تا ۱۴۰۴ می‌شود ۷۴ میلیارد دلار (معادل ۲ برابر درآمد نفتی) ارزآوری و درآمدزایی کرد و با این پول، سالی ۱ میلیون مسکن و ۴ میلیون شغل ایجاد کرد.

سعید جلیلی عصر روز جمعه در برنامه تلویزیونی گفتگو با نخبگان که از شبکه چهار پخش شد، اظهار داشت: جمع‌بندی ما در این چند سال این بود که اگر می‌خواهیم برنامه‌ای برای کشور داشته باشیم، این برنامه باید حداکثری باشد. ما معتقدیم که برنامه‌های ما باید قابل تحقق باشد. ما ظرفیت‌ها و فرصت‌های کشور را بررسی کردیم که گویای این است که کشور ما برای جهش بزرگ مستعد است و به همین دلیل شعار خود را جهاد بزرگ برای جهش ایران معرفی کردیم و این فقط یک شعار نیست.

به گزارش بولتن نیوز، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی تصریح کرد: کشور ما امروز فرصت‌های ارزشمندی دارد و برخی از کشورها فقط با یکی از این فرصت‌ها کشورشان را اداره می‌کنند. کشور ما در عرصه‌های مختلف مانند نفت، گاز، کشاورزی، شیلات، صنعت، معدن و گردشگری فرصت‌های بسیار خوبی دارد که هرکدام از این ظرفیت‌ها می‌تواند پیشران قطار کشور ما باشد و فرصت بسیار خوبی است.

جلیلی ادامه داد: همچنین ما ظرفیت نیروی انسانی را داریم که مسئله‌ای بسیار مهم است و مجموعه‌ای از این ظرفیت‌ها می‌تواند باعث جهش اساسی کشور، در ۴ سال آینده شود.

وی گفت: ثبات، لازمه پیشرفت اقتصادی است و رئیس‌جمهور باید این وظیفه را برای خود قائل باشد و باید بداند که در شرایط ثبات اقتصادی می‌تواند موتور اقتصادی کشور را به حرکت دربیاورد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که از سوی فعالان اقتصادی به ما بیان شد این بود که ثبات اقتصادی را باید فراهم کنیم و از سوی دیگر نباید به آن لطمه بزنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بسیاری از اصناف در گفت‌وگوهای خود به ما می‌گویند که چرا تصمیمات و بخشنامه‌های مختلفی ارائه می‌شود که باهم هماهنگی ندارند و این ناهماهنگی باعث مشکلاتی در عرصه اقتصادی می‌شود و فعالان اقتصادی نمی‌توانند برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشند.