شهر خبر
اخبار ۱۴۰۰|

اظهارات همتی در نخستین مناظره انتخاباتی

همتی گفت: من به تولید ثروت و هم به توزیع عادلانه آن توجه همزمان می‌کنم. ما برای خروج از این وضعیت به شدت به اصلاحات اقتصادی نیاز داریم.

خبرگزاری میزان - «عبدالناصر همتی» نامزد ریاست جمهوری، در اولین مناظره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جواب به سوالی در خصوص این که ابر بدهکاران بانکی مشکلات مالی موجود بانک‌ها عدم بازگشت تسهیلات ابربدهکاران بانکی است به نظر شما برای خشکاندن این پدیده چه اصلاحات ساختاری باید صورت بگیرد، گفت: اجازه بدهید اول ابراز تأسف کنم که نمایندگان بخش‌های بزرگی از جامعه که زنان هستند در این مناظره حضور ندارند از جمله زنان. مردم خیلی از شما‌ها اینجا نماینده ندارید به حقم به این موضوع معترض هستید و اعتراضان‌تان را می‌خواهید با قهر از صندوق نشان دهید و این اعتراض مؤثرتر است که با رأی‌تان صحنه را تغییر دهید.

وی در ادامه اظهار کرد: ما امروز به جای انفعال علیرغم همه اختلاف نظرهایمان نیاز به تشکیل ائتلاف بزرگی برای جمهوریت هستیم. مردم خیلی فکر کردم که به شما چه وعده‌ای بدهم دیدم صادقانه‌تر این است که به شما وعده راست بدهم. وضعیت اقتصاد ایران در شرایط فعلی طوری است که اغلب وعده‌های رنگارنگ و جذابیتی که دیگر نامزد‌ها می‌دهند امکان تحقق ندارد.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: من برخلاف دوستانی که روبروی شما هستند اقتصاددان هستم و از جزئیات وضع اقتصادی کشور خبر دارد. سابقه مدیریت اقتصادی اجرایی دارم. ما منابع لازم در مورد تحقق این وعده‌ها را نداریم. دوست ندارم برای شما به دروغ بگویم برای رأی آوردن از شما متوصل به دروغ شوم. این دوستان هیچکدام از تولید و ثروت حرف نمی‌زنند و عملا از توزیع فقر می‌گوید، من به تولید ثروت و هم به توزیع عادلانه آن توجه همزمان می‌کنم. ما برای خروج از این وضعیت به شدت به اصلاحات اقتصادی نیاز داریم. قوی‌ترین اقتصاددانان کشور حاضرند در این راه به من کمک کنند و وضعیت اقتصادی شما مردم عزیز خیلی می‌تواند بهتر شود، اما لازم است اصلاحاتی در حوزه اقتصادی است که سایر دوستان توانایی انجام آن را ندارند و بنده برنامه‌ای برای اجرای آن دارم.

همتی همچنین اضافه کرد: جناب آقای رضایی به جای اینکه بیایند بگویند بانک مرکزی مقصر است، بگویند چگونه می‌خواستند با گروگان گرفتن در کشور درآمد ارزی جور کنند. ما ۶ ماه منتظریم که ایشان اقدامی کنند شاید درآمد ارزی‌مان به جایی برسد. شما ما را چند بار در بحث FATF معطل کردید و عدم پذیرش آن پدر اقتصاد کشور را درآورده. حتی مقام معظم رهبری مجددا این طرح را به مجمع ارجاع دادند ما رفتیم التماس کردیم برای ما مهم است، من وقتی رئیس بانک مرکزی بودم گفتم این بحث برای ما خیلی مهم است، ولی آقای رضایی آنجا تصمیم گرفتند.

 

انتهای پیام/