شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تحریم#سعید#جلیلی

سعید جلیلی : تحریم ها برداشته نمی شود

کدخبر: 417135
اقتصادنیوز :جلیلی در نقد سخنان همتی گفت: مردم سوال اساسی دارند که پاسخ مسائل اقتصادی مشخص است، ولی چرا اجرا نمی شود؟ پاسخ این است که این راهکارها دنبال نمی شود. باید اراده و باور داشت به اجرای پاسخ ها.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، در جریان اولین مناظره انتخاباتی  سعید جلیلی در فرصت ۴ دقیقه ای که برای پاسخ به اظهارات دیگر کاندیداها و انتقاد نسبت به این اظهارات در اختیار داشت، در نقد سخنان همتی گفت: مردم سوال اساسی دارند که  پاسخ مسائل اقتصادی مشخص است، ولی چرا اجرا نمی شود؟  پاسخ این است که این راهکارها دنبال نمی شود. باید اراده و باور داشت به اجرای پاسخ ها.

وی ادامه داد: آقای همتی فرمود چرا fatf تصویب نمی شود؟ اگر همین نگاه است که نتیجه این می شود.FATF سی و نه بندش اجرا شده است و هنوز نپذیرفته است شما در رویکرد اشتباه می‌کنید که البته همتی جزئی از این رویکرد است. 

وی اظهارکرد: همتی جزئی از رویکرد غلط است که به جای کار واقعی کشور را با نمایش اداره می کند. مرد اقتصادی ما باید در میدان اقتصادی باشد نه در رسانه .

جلیلی تصریح کرد: سال۹۱ ، ۷۰ هزار میلیارد دلار بدهی معوقه بانکی داشتیم ، همتی آن موقع مدیر عامل بانک سینا بود. مسئولین مرتبط را جمع کرده و از آنها خواستم بگویند چه کنیم. چرا آقای همتی همان موقع شکایت نکرد؟در این هشت سال چه شده که الان همتی می گوید ۹۰ هزار میلیارد تومان  بدهی در اختیار ۱۱ نفر است؟ پس شما چه کاره آید؟

وی تاکید کرد: یک نگاه اداره به زور کشور و حل یکی دو مسأله  و fatf  را بهانه حل نکردن سایر مسایل می‌داند. نگاه دیگر نیز این است که کشور توانمندی بالا دارد و نه تنها کشور می تواند اداره شود، بلکه می تواند جهش پیدا کند.دوستان به صراحت می گویند نمی شود، نه شما نمی توانید. ما می گوییم می شود. همانطور که قبلاً گفتم تحریم ها برداشته نمی شود و روزنامه ها تیتر زدند که تحریم ها برداشته می شود، ولی جلیلی می‌گوید، نمی شود.