شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پول ملی#دلار

انتخابات 1400؛

قاضی زاده هاشمی: مسوولان به جای دلار به پول ملی اهمیت دهند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نخستین مناظره گفت: مسوولانی که وظیفه پاسخگویی دارند مسئولیت خود را به گردن دیگران می‌اندازند و ای کاش رییس بانک مرکزی بجای حفظ دلار، خود را مسئول حفظ ریال بداند.

قاضی زاده هاشمی: مسوولان به جای دلار به پول ملی اهمیت دهند

به گزارش منیبان، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نخستین مناظره با محوریت اقتصادی درباره ارزش پول ملی و محقق نشدن کنترل نرخ ارز و ضررهای هنگفت این موضوع به اقتصاد کشور، گفت: در مورد ارزش پول ملی در چند سطح می‌توان بحث کرد وقتی از حفاظت از ارزش پول ملی حرف می‌زنیم، آن طرف سکه کنترل تورم است و اگر بتوانیم تورم را در جامعه حفظ کنیم می‌توانیم ارزش پول ملی را حفظ کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: البته مساله بعدی ما بحث حکمرانی است متاسفانه در کشور ما مسوولان مربوطه به جای آنکه مسوول حفاظت ارز و ارزش پول ملی باشند، مسوول حفاظت از ارز خارجی شده‌اند. هنر ما این است به نحوی مشخصات ممیزات و وجهه صحییح از حکمرانی پول ملی را تعریف کنیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: آن مسوولانی که وظیفه پاسخگویی دارند مسوولیت خود را به گردن دیگران می اندازند و ای کاش رییس بانک مرکزی بجای آنکه خود را مسوول حفظ دلار بداند، مسوول حفظ ریال بداند.

وی ادامه داد: بسته مفصلی را شامل ۲۱۳ پروژه در نظر گرفتیم که ۵۱ پروژه مستقیما به مساله کنترل قیمت و تورم برمی‌گردد و مساله نقدینگی و اصلاحات و ساختاری بانک مرکزی را در آن بررسی کردیم. ای کاش بیشتر توضیح می‌دادید که بحث عمده کسر بودجه کشور با خلق تورم در حال تامین است و تورم یک مالیات دائمی است که از سمت مردم پابرهنه به سمت دولت و یک طبقه مرفه در  ۵۰ یا ۶۰ سال گذشته مرتبا ادامه داشته است. موضوع ما کنترل و گسترش تولید و هدایت نقدینگی به سمت تولید و کنترل قیمت هاست.