شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ریاست جمهوری#مناظره#پوشش

پوشش لحظه ای اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری

کدخبر: 417108
اقتصادنیوز : اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم در استودیوی محل مناظره‌ها در رسانه ملی برگزار شد.

به گزارش اقتصادنیوز  قرعه‌کشی اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم در استودیوی محل مناظره‌ها در رسانه ملی برگزار شد.

این مناظره‌ها از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود اما نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۱۵ خود را به ساختمان شیشه‌ای جام جم رساندند.

اجرای این مناظره را «مرتضی حیدری» برعهده دارد.

مناظره انتخاباتی به صورت زنده از شبکه یک سیما، شبکه خبر، رادیو ایران و رادیو انتخابات پخش می‌شود.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش برای برگزاری برنامه مناظره انتخاباتی وارد سازمان صدا و سیما شد.

وی در بدو ورود به صداوسیما در جمع خبرنگاران، گفت: من حل مشکل را در جابجا شدن اشخاص نمی‌دانم. مشکلات پایدارتر از اینهاست، نوع کشورداری و حکمرانی ما مشکل دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی علیرغم توفیقاتی که داشته، نظام اداری را نتوانسته بر اساس آرمان‌ها تغییر دهد، گفت: برای تحول عظیم پا به میدان گذاشتم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه من صدای جوانان، زنان بانوان و دختران هستم، تاکید کرد: صدای سربازان و آسیب دیدگان از بورس هستم. من رقیب خود را شخص نمی‌دانم من به قول ضرغامی آمده‌ام تا زیر میز بزنیم البته نه میز اشخاص بلکه زیر میز روش کشور داری.

همتی :  رقیب من، قهر مردم با صندوق رأی است

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به سازمان صداوسیما در جمع خبرنگاران، گفت: من الان یک شهروند عادی هستم. تا چند وقت پیش رئیس بانک مرکزی بودم الان یک استاد دانشگاه هستم.

وی ادامه داد: آمده‌ام در مقابل یک جریانی که تلاش می‌کند کشور را با سیاسی کاری ادامه بدهد و اداره کند بیاستم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: می‌خواهم به آنها بگویم بحران اقتصادی و مشکلات اقتصادی کشور، راه حل دارد. من آمده ام که بگویم اقتصاد ایران را از سیاست خارج کنم. آمده‌ام که بگویم جوان‌ها را باید از حصر مقررات خارج کنیم. آمده‌ام بگویم نفت را باید از حصر آمریکا خارج کنیم.

همتی تاکید کرد: از همه مهمتر آمده‌ام بگویم که مردم را از حصر خارج کنیم. از حصر جریانی که پنج نامزد آن‌ها در این انتخابات وجود دارد. رقیب من، قهر مردم با صندوق رأی است. امیدوارم مردم پیروز این صحنه شوند.

رضایی: رقیب من مقصرین وضع موجود هستند

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به سازمان صداوسیما برای شرکت در اولین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد، گفت: در ۱۵ خرداد نقطه جدیدی در حیات سیاسی ملت ایران رقم خورد. من برای دفاع از ملت ایران و دفاع از میراث انقلاب به مناظره‌ها آمده‌ام تا بتوانم حرف‌ها و برنامه‌هایم را مطرح کنم و به عنوان سرباز وطن از این میراث بزرگ پاسداری کنم.

وی افزود: کاملاً آمادگی دارم با وضعیتی که در کشور مستقر شده رقابت کنم، بنابراین هر کدام از آقایانی که مقصر و مسبب وضع موجود هستند، رقیب من خواهند بود. چه خودشان مستقیماً در مسئولیت بوده‌اند یا نمادی از دولت و مجلس‌های گذشته بودند که وضعیت کشور را به این روز رسانده‌اند، بنابراین جز برای دفاع از ملت ایران و جز با زبان حقیقت مسیر دیگری را پیش نخواهم گرفت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من در این رابطه بسیار قوی عمل خواهم کرد و هیچ نوع مسامحه‌ای را به خودم راه نخواهم داد. امیدوارم بتوانم وظیفه و مسئولیت سنگینی را که شهدا بر دوشم گذاشته‌اند در این مناظره‌ها ادا کنم.

 

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش، جهت برگزاری برنامه مناظره انتخاباتی وارد سازمان صدا و سیما شد.

وی در بدو ورود به سازمان صدا و سیما، گفت: ما فکر می‌کنیم که کشور ۸ سال روند کندی داشت و در بسیاری از موضوعات آنگونه که باید و شاید اداره نشد و توقف داشت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در این هشت سال ما کارهای جدی کردیم و سایه به سایه دولت و تحولات آن را دنبال کردیم و یک برنامه‌ای را در ۸ سال نوشتیم. فکر می‌کنیم که کشور امروز این ظرفیت را دارد که در ۴ سال آینده جهش پیدا کند و در ۴ سال آینده کشور نباید فقط اداره شود.

جلیلی گفت: رقیب ما کسی است که کشور را بخواهد متوقف و معطل کند و هر روز یک بهانه داشته باشد.

وی بیان کرد: روش ما این است که با اقناع و اخلاق اسلامی مطالب خود را به ملت ایران تقدیم کنیم و حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات، تعقیب مناظره‌ها و مباحث نامزدها و انتخاب آگاهانه آنان می‌تواند کشور را به یک جهش قابل اعتنا برساند.

من خود را رقیب فساد می‌دانم

سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به محل مناظره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امام و شهدا به دنبال اجرای عدالت بودند، گفت: مبارزه با فقر، فساد و تبعیض. امروز موضوع مهم اجرای عدالت است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد یک تحول در حوزه اجرایی کشور بسیار ضروری است، افزود: مردم تغییر را می‌خواهند. وضع موجود موجب نگرانی و ناامیدی مردم است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: لازمه تغییر حضور مردم در میدان است. مردم همیشه نشان داده‌اند که بهترین تصمیم را می‌گیرند.

رئیسی تصریح کرد: من رقیب خود را ناکارآمدی، فساد و وضعیت ناپسند مردم می‌دانم.

وی با تاکید بر اینکه مردم امروز کارنامه و برنامه را با هم خواهند دید، گفت: مردم باید با عملکرد افراد قضاوت کنند که آیا توان اجرای برنامه وجود دارد یا نه؟ باید داوری را به عهده مردم گذاشت.

مناظره 1  مهرعلیزاده: رئیسی تنها رقیب من است 

محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به سازمان صدا و سیما برای شرکت در اولین مناظره انتخاباتی، گفت: سعی می‌کنم صادقانه با مردم حرف بزنم. سعی می‌کنم آنچه را که درد و دل مردم است با آنها در میان بگذارم و راهکارها را به آنها بگویم.

وی افزود: سعی می‌کنم آن‌هایی که در صحنه حاضر شدند و آشنایی با این عرصه را ندارند آشنا کنم، که این عرصه، عرصه مشکلی است و باید سابقه‌شان، تحصیلات‌شان و تجربیات‌شان در این کار باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: آقای رئیسی تنها فردی است که بر اساس نظرسنجی‌ها می‌تواند رقیب من باشد.

ترتیب صندلی نخستین مناظره نامزدها مشخص شد: صندلی شماره یک سعید جلیلی، صندلی شماره دو سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، صندلی شماره سه سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، صندلی شماره چهار علیرضا زاکانی، صندلی شماره پنج محسن رضایی میرقائد، صندلی شماره شش محسن مهرعلی‌زاده، صندلی شماره هفت عبدالناصر همتی.

انتخاب سؤالات نیز به قید قرعه انجام می شود.