شهر خبر

روایت نظامی سابق صهیونیست از ایجاد وحشت علیه فلسطینی‌ها +فیلم

فلسطین - نمایه

یک نظامی سابق رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که نظامیان اسرائیلی مأموریت دارند در هر روز هفته با گشت‌زنی‌های خود حس ارعاب و وحشت در فلسطینی‌ها ایجاد کنند.

به گزارش مشرق، یکی از نظامیان سابق رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه «فرانس ۲۴» در توصیف حملات روزانه ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌های فلسطینی‌ها، اعتراف کرد که دستان تمامی نظامیان صهیونیستی که در سرزمین‌های اشغالی فعالیت‌ دارند، آلوده به جنایت علیه فلسطینی‌هاست.

مجری شبکه فرانس ۲۴ در سؤالی از یک نظامی سابق صهیونیستی سؤال می‌پرسد: «آیا امکان دارد که یک نظامی اسرائیلی که در قلمرو فلسطینیان خدمت می‌کند، دارای وجدانی آسوده باشد؟»

نظامی سابق رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤال این مجری گفت: «فکر نمی‌کنم، سربازان اسرائیلی که در قلمروهای اشغالی خدمت می‌کنند، دارای دستی پاک [از جنایت] باشند. منظور این نیست که همه سربازان، فلسطینیان بی‌گناه را به قتل می‌رسانند، موضوع با این حرف‌ها خیلی فاصله دارد اما قضیه این است که هیچ نظامی اسرائیلی که در قلمرو اشغالی خدمت می‌کند، دستش پاک نیست».

وی سپس توضیح داد: «زیرا ذات کاری که شما انجام می‌دهید به این معناست که شما قادر نخواهید بود فلسطینی‌ها را به عنوان یک انسان برابر با خود ببینید».

این نظامی صهیونیست سپس با ذکر مثالی این طور عملیات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در سرزمین اشغالی را توصیف کرد: «مثالی می‌زنم که غلوآمیز و استثنایی نیست و یک امر روتین و عادی محسوب می‌شود. من ۱۴ ماه در منطقه الخلیل خدمت کردم».

وی در خصوص عملیات ایجاد ارعاب برای فلسطینی‌ها در الخلیل توضیح داد: «دو گشت نظامی در الخلیل وجود دارد که مأموریت آن‌ها این است که نشان دهند حضور نظامی ما در این منطقه احساس می‌شود. حالا این به چه معناست؟ منطق نظامی می‌گوید: اگر فلسطینی‌ها این حس را داشته باشند که ارتش اسرائیل همواره در همه جا حضور دارد، می‌ترسند که حمله‌ای انجام دهند. خب حال چطور باید چنین حسی را در آن‌ها ایجاد کنید؟ باید کاری کنید که حضور نظامی شما حس شود».

این نظامی سابق رژیم صهیونیستی سپس در توضیحات خود ادامه داد: «بنابراین گشت‌زنی‌های شبانه آغاز می‌شود. از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح. هشت ساعت شیفت شبانه ما است. شما شروع به راه رفتن در خیابان‌های الخلیل می‌کنید. به زور وارد خانه‌های فلسطینیان می‌شوید. منظور من خانه‌هایی نیست که اطلاعاتی درباره آن‌ها دریافت کردیم بلکه منظورم این است که من گروهبان و فرمانده گشت هستم، یک خانه را به صورت تصادفی انتخاب می‌کنم، اعضای خانواده را بیدار می‌کنم، مردها یک طرف و زن‌ها یک طرف دیگر، شروع به تفتیش خانه می‌کنم. به پشت بام خانه می‌رویم از یک پشت بام به پشت بام دیگر می‌رویم و از خانه‌ای به خانه دیگر می‌رویم و اعضای آن خانه‌ها را بیدار می‌کنیم و این کار هر روز هفته در شیفت ۸ ساعته شما، همچنان ادامه دارد».

وی سپس این‌گونه ادامه داد: «از سپتامبر ۲۰۰۰ که انتفاضه دوم آغاز شد تا امروز، حتی یک ثانیه هم این مأموریت گشت‌زنی نظامیان اسرائیلی در قلمروهای اشغالی فلسطینی‌ها متوقف نشده است تا تمام فلسطینی‌ها این احساس را داشته باشند که ارتش اسرائیل در بیخ گوش آن‌ها حضور دارد. شما (فلسطینی‌ها) نمی‌دانید که ما چه زمانی ظاهر می‌شویم و چه خواهیم کرد و چه زمانی کار ما تمام می‌شود و کار ما به چه شکل است. این چیزی است که ما در ارتش به آن می‌گوییم "ایجاد حس رعب و حشت" و این مأموریت نظامیان اسرائیلی است و هیچ راهی وجود ندارد که بتوان این کار را خوب انجام داد ».

دانلود

منبع: فارس