شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش

عملکرد پهپادی ارتش اشغالگر در جنگ غزه؛ ادعایی که حتی کاربران اسرائیلی را هم قانع نکرد


عملکرد پهپادی ارتش اشغالگر در جنگ غزه؛ ادعایی که حتی کاربران اسرائیلی را هم قانع نکرد

در پی سرنگونی یک کوادکوپتر جاسوسی اسرائیلی در حریم هوایی نوار غزه، یک رسانه اسرائیلی تلاش کرد تا به نوعی از قدرت پهپادی ارتش اسرائیل سخن بگوید امری که با واکنش شدید کاربران اسرائیلی مواجه شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در پی سرنگون شدن یک پهپاد اسرائیلی در نوار غزه، و انتشار فیلم شلیک به آن از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین پایگاه عبری زبان نیوز واللا در گزارشی که بیشتر شبیه به آگهی بود پای صحبت فرمانده یگاه پهپادی ارتش اسرائیل نشست و او نیز عملکرد این یگان را در جنگ اخیر غزه بسیار خوب و حتی پیروزمندانه توصیف و به تشریح آنچه که آن را دست آوردهای اسرائیل در بعد شناسایی اهداف از طریق پرواز مستمر هواپیماهای بدون سرنشین عنوان کرد، پرداخت.

سرگرد (م) آنگونه که واللا از او نام برده در عین حال فاش کرد، همکاری تنگاتنگی بین ارتش اسرائیل و شرکت گوگل وجود دارد که از این طریق ارتش اسرائیل بتواند از تمام اطلاعات بخش نقشه این شرکت استفاده کرده و به اطلاعات به دست آمده در پایش هر روزه مناطق مورد نظر اسرائیل دسترسی داشته باشد.

با این حال ادعاهای این نظامی صهیونیست در رابطه با دستاوردهای ارتش اسرائیل در جنگ اخیر با نوار غزه نه تنها کاربران اسرائیلی را قانع نکرد بلکه با واکنش شدید آنها مواجه شد،  به نحوی که حدود 300 مورد پاسخ انتقاد آمیز نسبت به عملکرد ارتش اسرائیل و اقدام این رسانه اسرائیلی منتشر شد.

فردی که خود را بی بی معرفی کرده (استعاره نام بنیامین نتانیاهو است) در ذیل این گزارش نوشت: اگر به من هم 100 میلیارد دلار پول بدهید (میزان بودجه و کمک اضافی درخواستی ارتش اسرائیل بعد از پایان جنگ غزه ـ م) یک هفته‌ای حماس را سرنگون می کنم، اما شما چه؟

یک کاربر دیگر نوشت: واقعا نیازی به نمایش و انتشار این توانمندی هست؟  آن چه که شما آن را منتشر می کنید با آن چه که ما در صحنه جنگ دیدیم تفاوت فاحشی دارد، کجا شما موفق به غافلگیری دشمن شدید؟ ظاهرا چند نفر پیرمرد در جایی نشسته اند و تلاش می‌کنند برای خود تبلیغ کرده و آگهی چاپ کنند، واقعا ننگ است که در سایه خطراتی که آینده ما را تهدید می کند شما دست به چنین کارهایی می زنید.

یک کاربر عبری زبان دیگر هم در ذیل این خبر نوشت: در مورد ادعاهایتان شما را به یاد گفته‌های سال 1992 رابین می اندازم، او در آن سال وعده داده بود که دیگر از این پس خبری از کاتیوشا نخواهد بود، اما بعد از این همه سال در سایه قدرت حزب لیکود ما نگران جان خود هستیم.

یک نفر دیگر از کاربران هم تاکید کرد آن چه که بر سر ما می آید به دلیل آن است که طرف مقابل را دست کم گرفته ایم.

یکی دیگر در پاسخ به این جملات گفت: ظاهرا شما در واحدهای جنگی که در درگیری ها داخل نوار غزه شرکت کرده اند، نبودید تا بدانید چه کسی دست کم گرفته می‌شود، انگار در آن زمان شما در حال سنجش میزان عمق آشپزخانه ارتش بودید.

"موتی" هم با اشاره با مشکلات روز افزون اسرائیل به مسئولین اسرائیلی توصیه کرد به جای این نوع آگهی دادن به فکر تعداد بی شمار بیکاران باشید که در این زندگی تنها مانده‌اند.

فردی هم بانام "عامی" تاکید کرد  آنچه که بدیهی شده آن است که سال به سال و هر دور پس از دیگری دشمن ما قوی تر می‌شود و شرایط ما در اسرائیل بدتر، واقعا چه کسی مسئول سیاستگذاری در سال‌های اخیر بود؟

فردی هم در پاسخ به این کامنت نوشت: مشخص است فاسدانی که خود فاسدان دیگری را انتخاب می‌کنند و هر دو در این فساد شرکت دارند.

"آلون" دیگر کاربر واللا هم در پاسخ به سخنان سرگرد اسرائیلی گفت: آیا واقعا اطلاع ندارید که پیروزی در جنگ فقط روی زمین امکان پذیر است، هرچه سریعتر این مسئله را درک کنید مشکلات ما هم کمتر خواهد شد، هر چه ما انجام این کار را به تعویق بیاندازیم (و از تهاجم به نوار غزه وحشت داشته باشیم) هزینه آن برای ما هم سنگین تر خواهد شد.

یک کاربر اسرائیلی دیگر هم در واکنش به بکارگیری واژه‌های پیروزندانه در سخنان افسر اسرائیلی نوشت: بله سخنان و داستان های هزار و یک شب شما را خواندم در سایه همین قدرت و ظفر شما بود که اهالی غزه هر مقدار موشکی که دلشان می‌خواست و در هر ساعت از شبانه روز که تمایل داشتند به سوی ما شلیک کردند، در حالی که اسرائیل حتی قادر به تاثیر  گذاری بر حجم و شدت آن هم نبود، من بیشتر به حقایق توجه دارم تا دیگر سخنان، آقای محترم از نظر من هر چه شما در این گزارش منتشر کرده اید در مقابل این واقعیت که در کاهش تعداد و حجم موشک‌ها ناتوان بودید نمی‌تواند کارساز باشد، شما وقتی در مقابل یک گروه کوچک در منطقه غزه شکست می‌خورید در شرایط بدتر چه خواهید کرد؟ پس آن چه که شما در این گزارش نوشته اید ارزش چندانی ندارد. پس به جای این سخنان بیاید و قبول کنید که شکست خورده اید.

"یونی" هم به صراحت خطاب به نظامی اسرائیلی نوشت: شما بودجه ما را برای این بازی ها هدر می‌دهید، قبول کنید که ارتش ما توانمندی افزایش قدرتش را ندارد، امروز ارتش بیشتر یک بازیچه شده است.

"آنا" هم با یک جمله به ادعای پیروزی پهپادی ارتش اسرائیل پاسخ داد و نوشت: جوک قشنگی بود، خندیدم.

دیگری که خود را "خواننده" معرفی کرده نوشت: خوب بعد از خواندن این گزارش یک پرسش بی پاسخ می‌ماند: با وجود تمامی این پهپادها و کوادکوپترها و یگان های چند منظوره و ژنرال های حاضر و تمامی توانمندی‌های ارتش، چرا بعد از یک هفته آنها همچنان گلوی ما را می فشردند و همه ما سر های خود را تا زیر کتف پنهان کرده بودیم؟

دیگری هم به نام "سامی" به شوخی به این ژنرال پیشنهاد کرد حال که شما به این سطح از پیشرفت رسیده اید چرا هر یک از این پهپادها را به یک تفنگ قناصه مجهز نمی کنید که یکایک آنها را از هوا از بین ببرد، فکر می کنم تفنگ 22 میلیمتری مناسب باشد!!

کاربری به نام "عامی" هم نوشت: دیگر به هواپیماهای بدون سرنشین رسیدیم، نکند می خواهید با این پهپادها بیروت را با بمب هیدروژنی هدف قرار دهید؟

دیگری هم نوشت: جنگ که بازی نیست، جنگ اخیر جان بسیاری از اسرائیلی‌ها را گرفت و بسیاری را هم راهی بیمارستان کرد، ناتوانی ارتش و دولت فاسد جنگ افزارهای ما را به بازیچه تبدیل کرده است.

فردی هم با نام کاربری "دارک" نوشت ما امروز ارتشی معتاد و سیگاری داریم که حتی نمی دانند چه زمانی باید دهان خود را ببندد، همه چیز مشخص است، شما حرف نزنید.

برخی از کاربران هم در پاسخ به کاربری که ادعا کرده بود ارتش اسرائیل فقط یک درصد از توانمندی‌های خود را به کار گرفته است نوشتند: آیا واقعا قدرتی هم داشت که به کار نگرفت و اگر این امر صحیح است چرا آن را به کار نگرفت؟  اگر هم این ادعا را تایید کنیم پس در سایه عدم بکارگیری توانمندی‌های خود چرا اکنون به دنبال دریافت یک میلیارد دلار اضافی است؟

یک کاربر هم در مورد جنگ آتی نوشت: من می خواهم ارتش اسرائیل را ناامید کنم، مطمئن باشید این پهبادها کارایی چندانی در شکست دادن حزب الله نخواهند داشت.

دیگری هم نوشت مطمئن باشید در جنگ بعدی فلسطینیان راهکاری هم برای این هواپیماها به دست آورده و این بار آنها را بر سر ما منفجر خواهند کرد.

انتهای پیام/