شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

آخرین جزئیات از آبروریزی بزرگ در فوتبال ایران

سرمربی تیم گل ریحان البرز به صراحت از همکاری شاگردانش با سایت های شرطبندی می گوید.

آخرین جزئیات از آبروریزی بزرگ در فوتبال ایران

به گزارش منیبان؛ در یکی از رقابت های هفته بیست و هفتم لیگ دسته اول دو تیم قعرجدولی گل ریحان البرز و رایکای بابل به مصاف هم رفتند. این مسابقه در حالی که تا دقیقه 89 با نتیجه دو بر یک به سود گل ریحان در جریان بود امادر ثانیه های پایانی نماینده استان البرز دو گل عجیب خورد و در نهایت 3 بر 2 بازنده شد.

ویدئوی این گل ها طی روزهای گذشته در فضای مجازی دست به دست شده و سر و صدای زیادی به راه انداخته است. ایستادن برخی بازیکنان گل ریحان روی گل سوم و پاس گل عجیبی که یکی از بازیکنان این تیم به فرد روبه رویی می دهد باعث شده تا این بازی رنگ و بوی تبانی به خود بگیرد و خیلی ها شائبه ها در این باره را دامن بزنند.

در این خصوص دو ویدئو در فضای مجازی منتشر شده است؛ یکی صحنه گل سوم تیم رایکا است که بازیکن گل ریحان به جای دفع توپ در دقیقه 90+3 توپ را برای مهاجم حریف در فضایی عالی ساخته و پرداخته می کند تا او نفوذ کند و با یک پاس روبه بیرون باعث گلزنی هم تیمی اش شود. جالب اینکه هیچ کدام از بازیکنان دیگر گل ریحان نیز در این صحنه حرکت خاصی نمی کنند تا مانع از باز شدن دروازه شان تیم شان و شکست شوند.

یک فیلم دیگر هم وجود دارد که دروازه بان توپ را به داخل دروازه خودش هدایت می کند اما این ویدئو ربطی به گل دوم رایکا ندارد و آن دروازه بانی که اشتباه انجام می دهد گلر تیم شمالی است که اشتباها در فضای مجازی به عنوان یک شائبه دیگر از تبانی دست به دست شده است.

برای پیگیری این موضوع با محمود شافعی سرمربی تیم گل ریحان همکلام شدیم. شافعی که بعد از پایان بازی نیز صراحتا گفته بود برخی بازیکنان تیمش پولی هستند و با سفارش به عضویت گل ریحان در زمان مربیان قبلی در آمده اند، حالا نکات جالب و جدیدی را مطرح می کند. گفت وگوی سرمربی تیم گل ریحان را در ادامه می خوانید:

 *بازیکنانم قبل از بازی شرایط خوبی نداشتند

وقتی چنین شرایطی پیش می آید طبیعی است که یکسری شک و شبهه پیش بیاید و برخی بر این باور باشند که گل سوم حریف رنگ و بوی اتفاقات عجیب را دارد. من برخی مسائل درباره تیمم و بازیکنانم را رد نمی کنم اماباید همه چیز را باهم در نظر بگیریم. باید بدانیم بازیکنان من قبل از مسابقه به خاطر شرایط مالکیتی چه وضعیتی داشتندو با چه شرایط مدیریتی وارد زمین شدیم.

* 49بازیکن رد کردند، 12 نفر سر تمرینند!

ما در دقایق پایانی دو گل خوردیم که روی اشتباهات فردی بود و منجر به باخت مان شد. شک ندارم در تیم من مسائل غیرفوتبالی، فساد مالی و... وجود دارد که از دایره فوتبال خارج است. ولی این مسائل از ابتدا وجود داشته، شما ببینید که از ابتدای فصل نام 49 بازیکن برای تیم من در سازمان لیگ رد شده اما اکنون من 12 بازیکن بیشتر در اختیار ندارم! همین نشان می دهد که چقدر بازیکن پولی در گل ریحان ثبت قرارداد کرده اند.

*آن بازیکن قسم خورد که فقط اشتباه کرده

من درباره گل های عجیبی که دریافت کردیم با بازیکنان خاطی صحبت کردم. آن بازیکنان قسم خوردند که فقط یک اشتباه بوده است. بازیکنی که در صحنه گل سوم توپ را به بازیکن حریف پاس می دهد، قسم خورد که تعادلش بهم می خورد. آن بازیکن در مصاف های گذشته برای ما گل زده اما به هر حال شائبه برانگیز است.صحنه ای که بازیکن گل ریحان به شکل عجیب به بازیکن حریف پاس می دهد تا تو در فضایی مناسب کار را برای زدن گل سوم رایکا راحت کند

*به بازیکنان قبل از بازی زنگ زدند

شک نداریم آدم هایی هستند که بازیکنان را اغفال می کنند. ما باید به این بچه ها یاد بدهیم که مسیر صحیح فوتبال چیست و چگونه با اتفاقات اینگونه برخورد کنند. ما می دانیم که قبل از بازی به نفرات من با عناوین مختلف زنگ زدند و حرف هایی زده اند. از طرفی مسائل دیگر درباره فوتبال پاک و ناپاک را هم می دانیم.

*در قهوه خانه ها برای تیم ها تصمیم می گیرند

تماس با همه بازیکنان ما قبل از این مسابقه گرفته شده است.به بازیکنان زنگ زدند وگفتند اگر این بازی را ببازید، ما مالکیت گل ریحان را می گیریم و تا پایان فصل حمایت مان می کنیم. همان افرادی که در قهوه خانه ها می نشینند و برای تیم ها تصمیم می گیرند.

*به بازیکنانم خطرات این کارها را گفته ام

من با بازیکنانم صحبت های زیادی کردم و خطرات این موضوع را برایشان توضیح دادم. به آنها گفته ام که بازی هایشان نظارت و کارشناسی می شود و اگر اتفاقی بیفتد مسئولیتش برگردن خودتان است. از طرفی بازی با رایکا یک بازی خاص بود. من نمی دانم ناگهان چرا شرایط آنگونه شد.

*مدارکم را به کمیته اخلاق ارائه کردم

قطعا مسائل شرط بندی در فوتبال وجود دارد. برخی افراد هستند که بازیکنان را اغفال می کنند و من همه موارد را با اسناد و مدارک به فدراسیون و کمیته اخلاق ارائه کردم. من آدمی نیستم که شرافتم را زیر پا بگذاریم. خداراشکر در مکتب پرسپولیس بزرگ شدم که اسطوره های زیادی دارد. از همان اسطوره ها ما یاد گرفتیم شرافت را زیر پا نگذاریم و حالا هم باید همین مسائل را به بازیکنان آموزش بدهیم.

*آبروی کسی را نمی برم

من دوست ندارم نامی از بازیکنی که آن اشتباه عجیب را می کند، ببرم. او قسم خورد که اشتباهش فردی بوده اما درست هم نیست آبروی او را ببریم. صد درصد مطمئن هستم که این بازیکن توسط برخی فعالان تحریک شده اما درست نیست نامی از او ببریم و زندگی اش را خدای ناکرده نابود کنیم.

*با آن بازیکن و چند نفر دیگر برخورد کردم

شخصا با این مساله برخورد کردم. برخی دیگر از بازیکنان نزد من آمدند وخواهان برقراری عدالت شدند. به همین خاطر من چند بازیکن را جریمه کردم و برخی را هم از تیم کنار گذاشتم. همان بازیکنی که پاس اشتباه به بازیکن حریف می دهد هم از تمرین منع شده چون این ها زحمات بقیه را زیر سوال برده اند.

*سازمان لیگ به مسابقات نظارت کند

خواهشم از سازمان لیگ این است که تیم ها در بازی های باقیمانده بهترین عملکرد را داشته باشند تا حقی از تیمی ضایع نشود. ما تا روز آخر با تمام قدرت جلو می رویم تا بتوانیم بقا پیدا کنیم اما باید همه چیز عادلانه باشد.

به نظر می‌رسد با توجه به رخ دادن این اتفاقات عجیب لازم است کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به ماجرا ورود کند و تصمیمات خود را بگیرد. بی تردید در صورت عدم جلوگیری از موضوعات اینچنینی شاهد ادامه آن در فوتبال و ترویج بی اخلاقی خواهیم بود.

منبع: ورزش3