شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ماست

روش ساده تهیه ماست چکیده لبنانی

کدخبر: 417074
اقتصاد نیوز : در این مطلب دستورالعمل تهیه ماست چکیده لبنانی آموزش داده شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، ماست چکیده لبنانی یا در اصطلاح لبنه یک نوع ماست چکیده است که با مواد مختلفی همچون زعتر و کنجد و روغن زیتون مخلوط شده است. معمولا لبنه را بصورت توپی شکل در می‌آورند و در روغن زیتون به مدت کوتاهی غوطه‌ور می‌کنند. ماست لبنه به عنوان یک میان وعده یا پیش غذا در بسیاری از کشور‌های خاورمیانه طرفدار دارد.

مواد لازم:

ماست ۱ کیلوگرم

زعتر به میزان لازم

نمک و فلفل سیاه، کنجد به میزان لازم

ریحان و نعناع خشک شده اختیاری

روغن زیتون به میزان لازم

دستور تهیه:

همان طور که اشاره شد، ماست چکیده لبنانی از ترکیب ماست چکیده با کنجد، روغن زیتون و سبزیجات مختلف تهیه می‌شود. برای تهیه ماست لبنه بهتر است، ماست خود را بیشتر از هنگامی که ماست چکیده معمولی تهیه می‌کنید، بگذارید تا آب آن برود و کاملا سفت شود. زیرا برای گرد و توپی کردن ماست لبنه نیاز به ماست چکیده بسیار سفت دارید. اگر تابحال ماست چکیده تهیه نکرده‌اید به دستور تهیه ماست چکیده مراجعه کنید.

معمولا دو روش برای تهیه ماست لبنه ذکر شده است. اول اینکه اگر نمی‌خواهید آن را توپی شکل در بیاورید، ماست چکیده خود را درون ظرفی ریخته و وسط آن را گود کنید و روی آن را سبزی‌های خشک شده و زعتر و کنجد و ادویه بپاشید و درون گودی که وسط ظرف باز کرده‌اید روغن زیتون بریزید. در روش دوم که بیشتر ماست چکیده لبنانی به این روش تهیه می‌شود، ماست چکیده خود را به اندازه یک نارنگی گرد کنید و در مخلوط روغن زیتون، کنجد، زعتر و سبزی‌های خشک شده بغلتانید تا کاملا روی لبنه توپی را پوشش دهد.

اگر می‌خواهید ماست لبنه با کیفیت و طعم قوی داشته باشید، باید توپ‌های ماست چکیده را درون ظرف درب‌داری، درون روغن زیتون غوطه‌ور کنید و اجازه دهید که یک روز تا یک هفته درون یخچال بماند و بعد از بیرون آوردن، آن‌ها را در سبزی و زعتر و کنجد بغلتانید.

نکات:

 استفاده از سبزی‌های خشک شده به دلخواه شما است، می‌توانید از هر نوع سبزی چه تازه و چه خشک شده استفاده کنید.

زعتر یک گیاه یا سبزی از تیره آویشنیان است که در آشپزی عربی بسیار کاربرد دارد. زعتر را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید، اما اگر زعتر نبود از کمی آویشن استفاده نمائید.