شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای امنیت#یمن#سازمان ملل

محمدعلی الحوثی:

شورای امنیت در محاصره ملت یمن نقش دارد

شورای امنیت در محاصره ملت یمن نقش دارد

عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد با جنایتکار توصیف نکردن عاملان تجاوز به یمن در محاصره این کشور نقش دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن از موضع منفعلانه شورای امنیت ملی سازمان ملل متحد در قبال یمن و فاجعه انسانی در این کشور انتقاد کرد.

وی با اعلام این خبر افزود: مسئولیت کامل آنچه که در پی تصمیم شورای امنیت ملی درخصوص یمن و قرار گرفتن آن تحت بند ۷ منشور سازمان ملل اتخاذ شده با خود این شورا است. این تصمیم با استناد به گزارشهای اطلاعاتی گمراه کننده کشورهایی اتخاذ شده است که خود این کشورها در تجاوز نظامی به یمن دخیل بوده اند.

محمدعلی الحوثی شورای امنیت ملی را متهم کرد که کشورهای عضو ائتلاف تجاوز به یمن را جنایتکار نمی داند و در محاصره ملت یمن و جلوگیری از فروش نفت موجود در نفتکش صافر نقش دارد.

وی از شورای امنیت خواست که سازمان ملل را به اجرای توافق امضا شده میان این سازمان و دولت یمن به عنوان طرفهای ذیربط در جلوگیری از فاجعه نشت نفتکش صافر ملزم کند. هر نشست شورای امنیت درباره یمن که شامل این موضوع نباشد، شکست خورده است.