شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#تیم ملی فوتبال#بحرین

کرمانی مقدم:

با اختلاف دو یا سه گل بحرین را شکست می‌دهیم/سنگ هم از آسمان ببارد باید ببریم

کرمانی مقدم: کلید موفقیت مقابل بحرین به حاشیه نرفتن است/سنگ هم از آسمان ببارد باید ببریم

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال گفت: کلید موفقیت مان مقابل بحرین داشتن آرامش و به حاشیه‌ نرفتن است.

به گزارش مشرق، مرتضی کرمانی مقدم درباره دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بحرین اظهار داشت: نمی‌توان به بحرین مثل هنگ‌کنگ و کامبوج نگاه کرد زیرا تیمی است که در کشور خودش بازی می‌کند و اکنون هم در صدر جدول است. دیدار سختی داریم. خودم مقابل تیم ملی و تیم‌های باشگاهی بحرین بازی کرده ام و می‌دانم فوتبال را کثیف بازی می‌کنند و امیدوارم از تیم جلو نیفتند.  

وی افزود: بعید می‌دانم بحرین بتواند به ایران گل بزند اما با توجه به فوتبال زشت حریف‌، بچه‌ها باید حواس‌شان را جمع کرده و به حاشیه نروند تا بازیکنان بحرین فرصت نکنند با رفتن روی مُخ بازیکنان ما آنها را عصبی کنند. کلید موفقیت مقابل این تیم و شکست دادن بحرین داشتن آرامش و به حاشیه‌ نرفتن است.

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال با اشاره به عملکرد این تیم مقابل هنگ‌کنگ عنوان کرد: بازی کردن برابر چنین تیم‌هایی خیلی سخت است و اگر مقابل اسپانیا بازی کنید، کارتان راحت تر از دیدار با امثال هنگ‌کنگ است که ۱۱ نفره در ۱۸ قدم دفاع می‌کنند. چنین تیم‌هایی تمام فضاها را می‌بندند و در این حالت نباید از تیم ملی انتظار زیادی داشت.

کرمانی مقدم اضافه کرد:‌ همین برد سه بر یک هم پس از این همه مدت که دیدار دوستانه‌ای هم نداشتیم خوب بود و مسابقه با هنگ‌کنگ را یک محک تدارکاتی خوب برای تیم ملی دیدم و در این وضعیت نباید بگوییم چه نفراتی در این بازی خوب یا بد بودند. 

وی درباره اینکه آیا در فاصله زمانی کوتاه میان دیدار تیم ملی با هنگ‌کنگ و بحرین، هماهنگی بین بازیکنان بیشتر می‌شود، توضیح داد: بازی با بحرین مهم‌ترین دیدار یکی دو سال اخیر ما است اما باید خیال‌مان راحت باشد زیرا یک سر و گردن از تیم‌های این گروه بالاتر هستیم. اگر قرار باشد بحرین را نبریم، بهتر است از این گروه بالا نرویم.

هافبک اسبق تیم ملی تصریح کرد: برخی مواقع امکان دارد شانس در فوتبال به ما رو نکند اما در کل اگر اسم ایران و بازیکنانش را روی یک ترازو بگذاریم، خیلی سنگین‌تر از بحرین می‌شود. نمی‌گویم این تیم را دست کم بگیریم و باید با جدیت مقابل حریف بازی کرد اما باید پای بازیکنان حریف با دیدن نفرات ما بلرزد زیرا ما ایران هستیم. اطیمنان داشته باشید با اختلاف دو یا سه گل بحرین را شکست می‌دهیم.

کرمانی مقدم درباره شکست تیم ملی مقابل بحرین در دور رفت انتخابی جام جهانی گفت: در آن مسابقه سرمربی‌ای روی نیمکت ایران بود که فوتبال ما را بیچاره کرد و بازیکنان هم بی‌خیال بودند اما داستان این بازی متفاوت است زیرا همه بچه‌ها برای بردن یکدل و یک‌صدا هستند. مشخص است بازیکنان و کادرفنی ما در حال حاضر زنجیروار به هم متصل هستند و فقط می ‌خواهند بحرین و سایر رقیبان را شکست بدهند. 

وی درباره برخی کارشکنی بحرینی‌ها اظهار داشت: برگزاری بازی‌ها در زمین بی کیفیت جزو کارهایی است که خوراک بحرینی ها است. حس خوبی نسبت به تیم‌های عربی به ویژه عربستان ندارم و به همین دلیل همیشه مقابل آنها برای پرسپولیس و تیم ملی با تمام وجود بازی می‌کردم. اکنون هم بازیکنان ما باید با تمام وجودشان در این رقابت‌ها به زمین بروند و کاری به سایر موارد نداشته باشند.

بازیکن اسبق تیم ملی تصریح کرد: نباید کاری به زمین، زمان و حتی باریدن سنگ از آسمان داشته باشیم. حتی اگر بازی های تیم ما را در زمین خاکی برگزار کردند، باید با تمام انگیزه به زمین برویم تا حریف را از سد راه برداریم. باید تنها به فکر گرفتن انتقام دیدار رفت از بحرین باشیم تا تیم ملی به مرحله بعدی برود.

کرمانی مقدم ادامه داد: نباید به این فکر کنیم که زمین کَج است یا هتل امکانات ندارد زیرا در این صورت تمرکز خود را برای برد از دست می دهیم. خوشبختانه می‌بینم خوب نبودن زمین برای بچه‌ها اهمیت ندارد و فقط می‌خواهند حریفان‌شان را ببرند. این انگیزه را در وجود تک تک بازیکنان ‌مان می بینم.

منبع: فارس