شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#طارمی#اروپایی

اروپایی ها درباره گل طارمی چه گفتند؟

انتخاب گل مهدی طارمی به عنوان بهترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا، در رسانه های اروپا و پرتغال بازتاب های زیادی داشت.

اروپایی ها درباره گل طارمی چه گفتند؟

به گزارش منیبان؛ روز گذشته و با پایان زمان رأی گیری برای انتخاب بهترین گل فصل رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، نهایتا گل زیبای مهدی طارمی به چلسی عنوان بهترین گل UCL در فصل گذشته را به خود اختصاص داد تا مهاجم ایرانی پورتو بالاتر از بازیکنانی نظیر مسی، مودریچ، بنزما، نیمار و... قرار گرفته و جایزه زیباترین گل فصل 2020-2021 لیگ قهرمانان اروپا را تصاحب کند.

انتخاب گل زیبای طارمی به عنوان گل فصل، بازتاب های زیادی در رسانه های اروپایی داشت. روزنامه دیلی میل در این خصوص نوشت: مهدی طارمی ستاره پورتو با یک ضربه برگردان خیره کننده مقابل چلسی عنوان بهترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا را برای فصل 21-2020 به دست آورد. طارمی ستاره ایرانی پورتو با ضربه برگردان، در جایگاه نخست قرار گرفت. او در آخرین لحظات بازی با چلسی در استادیوم سانچز پیسخوان سویا ضربه بزرگی به چلسی زد.

این بازیکن 28 ساله با شلیک توپ در آسمان، در لحظات پایانی بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی مقابل چلسی قهرمان پایانی این رقابت ها، تکنیک خیره کننده ای را به نمایش گذاشت و با ضربه ای آکروباتیک توپ را به گوشه بالای دروازه حریف رساند. از هواداران در سراسر جهان خواسته شده بود که به گل مورد علاقه خود در این رقابت رأی دهند که پس از آن که طارمی بیش از 750،000 رأی کسب کرد و عنوان بهترین گل فصل را به خود اختصاص داد.

 

 

وب سایت maisfutebol پرتغال نیز با پرداختن به این خبر و با تیتر "گل طارمی حریفان را در هم کوبید و بهترین گل سال شد" نوشت: فوروارد ایرانی پورتو بیشتر از 9 رقیب دیگرش رأی آورد. گل قیچی برگردان طارمی به چلسی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با شکست دادن تمام رقبا، به عنوان بهترین گل سال انتخاب شد.

گل بازیکن ایرانی از بین تمام  1.3 میلیون رای هوادار انتخاب شد که بیش از 750،000 رای کسب کرده است و طبق گفته یوفا، آراء طارمی بیشتر از مجموع آراء تمامی 9 رقیب دیگر بوده است (!!).

وب سایت fanatic ترکیه نیز به این خبر پرداخت. این رسانه نوشت: مهدی طارمی که در تیم پرتغالی پورتو بازی می کند به عنوان بازیکنی انتخاب شد که بهترین گل فصل 2020-2020 را در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است. گل طارمی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل چلسی به عنوان بهترین گل فصل انتخاب شد.

دو روزنامه معروف پرتغالی نیز خبر انتخاب گل طارمی را پوشش دادند. اوژوگو نوشت: گل طارمی به چلسی به عنوان بهترین گل فصل انتخاب شد. بیش از یک میلیون نفر رأی دادند و گل طارمی به چلسی که با یک ضربه آکروباتیک خارق العاده به ثمر رسید، بهترین گل فصل شد.

ضربه عالی قیچی برگردان مهدی طارمی در پیروزی یک بر صفر پورتو برابر چلسی در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، به عنوان بهترین گل فصل انتخاب شد. رای گیری در وب سایت یوفا روز جمعه به پایان رسید و بیش از 1.3 میلیون نفر در این رأی گیری شرکت کردند و مهاجم ایرانی برنده شد.

روزنامه آبولای پرتغال نیز با خبر بسیار کوتاهی به انتخاب گل طارمی پرداخت که باعث اعتراض هواداران پورتو شد. آبولا نوشت: گل عالی مهدی طارمی در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین تیم های پورتو و چلسی در استادیوم شهر سویا، به عنوان بهترین گل آخرین دوره لیگ قهرمانان انتخاب شد.

خبر کوتاه روزنامه آبولا با اعتراض شدید هواداران پورتو در صفحه مربوط به این خبر همراه شد. بسیاری از طرفداران اژدها معتقد بودند چنانچه این گل را بازیکنی از بنفیکا یا اسپورتینگ به ثمر می رساند، از بازتاب های وسیع تری در رسانه های پرتغال برخوردار می شد.

کاربری در بخش ارسال کامنت های این خبر نوشته است: « چگونه ممکن است این خبر در صفحه اول کار نشود؟ این خبر حتی برجسته نشده است؟ اگر این گل را یک بازیکن بنفیکا زده بود در 5 زبانه اصلی سایت کار می شد و حتی نظر مادربزرگ زننده گل را هم می پرسیدید.»

کاربر دیگری به نام لوکاس نیز اضافه کرد: «اگر طارمی بازیکن بنفیکا بود، 2 هفته در کانون توجهات قرار می گرفت.»

کاربر دیگری با یوزر کاوانی نوشت: «آنها باید خجالت بکشند و این خبر را در سایتشان برجسته کنند که واقعا خبر خوبی است.»

کاربری با یوزر ورم نیز نوشته است: «طارمی خیلی خوب است . بهترین گل لیگ قهرمانان 2020/2021! خیلی خوب (دوباره). و بدون اینکه بخواهیم خسته کننده باشیم، اکنون خواهیم دید که چگونه این تمایز و تفاوت رفتار توسط رسانه های پرتغالی انجام می شود. امیدوارم "رسانه ها" اکنون به طارمی ادای احترام کنند!»