شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چهارشنبه

هوای گرم کشور را فرا می‌گیرد

هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۳/۱۵|هوای گرم کشور را فرا می‌گیرد/ صاعقه و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی از آسمان صاف و آفتابی تا چهارشنبه در اکثر مناطق کشور و رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی استان ها به خصوص در ساعات بعدازظهر خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی از امروز تا چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایدار، آسمانی صاف و آفتابی پیش بینی می‌شود.

طی این مدت در برخی مناطق استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش‌های پراکنده روی می دهد.همچنین طی مدت یاد شده و به ویژه روزهای سه شنبه و چهارشنبه به دلیل وزش بادهای گرم و مرطوب جنوبی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بارش پراکنده با حتمال رعدوبرق در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز دوشنبه تا چهارشنبه با عبور امواج تراز میانی جو در استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید روی می دهد.

امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و نوار شرقی کشور وزش باد نسبتاً شدید تا شدید روی می دهد و در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک می شود. فردا یکشنبه در غرب، شمال غرب، جنوب غرب و بخش هایی از مرکز و روز دوشنبه در تهران، قم و سمنان و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

امروز مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و طی سه روز آینده شرق دریای عمان و از ظهر یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

آسمان تهران امروز آفتابی بوده و حداکثر دما پایتخت ۳۷ درجه است.

منبع: تسنیم