شهر خبر

چرابا پرتغال مساوی کردیم؛ چرا به اسپانیا باختیم؟/ ماجراهای تیم ملی ایران با بحرین و عراق

تیم ملی به قدری غافلگیرکننده بازی می‌کرد و نتیجه می‌گرفت که صعود به مرحله حذفی جام جهانی حق مسلم ما قلمداد می‌شد و باخت به اسپانیا برای خیلی‌ها مایه اشک و عذاب و درد بود.

چرابا پرتغال مساوی کردیم؛ چرا به اسپانیا باختیم؟/ ماجراهای تیم ملی ایران با بحرین و عراق

خبرورزشی - آرتین زهرابی؛ این روزها که تیم ملی ایران در این حالت ناراحت کننده در منامه حضور دارد و بسیاری از راه ها به روی آن بسته و امیدها کم رنگ تر شده، لحظه هایی را در ذهنمان مجسم می کنیم که تساوی مقابل پرتغال فاجعه ملی تلقی می شد و شکست مقابل اسپانیا نقطه پایان فوتبال ایران بود.

تیم ملی  به قدری غافلگیرکننده بازی می کرد و نتیجه می گرفت که صعود به مرحله حذفی جام جهانی حق مسلم ما قلمداد می شد و باخت به اسپانیا برای خیلی ها مایه اشک و عذاب و درد بود؛ حالا به نقطه ای رسیدیم که برای بازی با بحرین و عراق در عذابیم و از سرنوشت تیم ملی و حتی صعود به جام جهانی با ناامیدی سخن می گوییم!

به وضعیت تیم ملی که نگاه می کنیم اما اوضاع عجیبی حاکم است؛ کار گره و خورده و همه مستاصل شده ایم اما با این تیم و بازیکنانی که داریم حیف است اینقدر کم رمق و مایوس شده ایم.

 گل مهدی طارمی به چلسی در لیگ قهرمانان اروپا از لیونل مسی هم جلو زد. یک بازیکن قیچی - برگردان زن دیگر داریم به نام علیرضا جهانبخش؛ آن هم در چه لیگی در کجای دنیا... این همه بازیکن درجه یک داریم که در لیگ های خارجی توپ می زنند؛ سرمربی سرگیجه گرفته که ترکیب تیم ملی را چگونه آرایش کند.

بیشتر بخوانید:

چنین تیمی در راه صعود به جام جهانی به قدری باید پرانگیزه باشد که بحرین و عراق را اصلا نبیند؛ فراموش نمی کنیم مقابل این تیم ها اگر به نتیجه تساوی قناعت می کردیم چه حمله ها به تیم ملی نمی شد؛ همین تیمی که امروز بردش مقابل بحرین منجر به شادی های خیابانی می شود، تساوی اش مقابل تیم ملی گناه کبیره بود.

نه، ما یادمان نمی رود چه تیمی داریم؛ چه استعدادهایی و چه بازیکنانی که که وقتی وارد تیم ملی می شدند بهترین بازی های خود را به نمایش می گذاشتند. بازی با هنگ کنگ اما نشان داد از شرایط ایده آل فاصله داریم و فقط با یک تساوی، باید قید صعود به جام جهانی را بزنیم. رئیس فدراسیون سفر کرده به بحرین هم از سختی های این راه سخن گفت و وعده داد پس از بازگشت به ایران با مردم حرف می زند؛ چه حرفی و چه چیزی حالا بماند؛ باید امیدوار باشیم که بازی به بازی پیش برویم و امیدوار هم باشیم.

 یادمان نرود کار در فوتبال ما نشد ندارد. از این دست اندازهای بزرگ زیاد دیده ایم. خیلی وقت ها شده که مثل حماسه ملبورن در تاریخ ماندگار شدیم و البته جام جهانی ۲۰۰۲ را از دست دادیم؛ ماجراهای بازی ایران و ایرلند که جرقه اش در همین منامه رقم خورد و سرانجام به جام جهانی صعود نکردیم... این بار از کجا معلوم سرنوشتی متفاوت در انتظارمان نباشد؛ شاید اتفاقی افتاد، شاید...

بیشتر بخوانید: