شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان

ربانی: جریان‌های سیاسی اجازه ندهند چند فرد برای تداوم سلطه جنگ را تشدید کنند


ربانی: جریان‌های سیاسی اجازه ندهند چند فرد برای تداوم سلطه جنگ را تشدید کنند

رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت که برخی تداوم جنگ را ماموریت خود می‌دانند و جریان‌های سیاسی نباید اجازه دهند چند فرد برای تداوم سلطه جنگ را تشدید کنند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «صلاح‌الدین ربانی» رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان با اظهار اینکه بخشی از طرف‌های اصلی منازعه اراده‌ای برای صلح ندارند، گفت که در یک سال گذشته هیچ گام موثری برای تامین صلح پایدار و عادلانه در افغانستان برداشته نشده است.

وی بدون نام بردن از شخض خاصی افزود که برخی تدوام جنگ را «ماموریت و هدف» خود می‌دانند و برای برخی دیگر جنگ به معنای تدوام اقتدار و امتیازات ناشی از جنگ برای آن‌ها است.

رهبر حزب جمعیت اسلامی تصریح کرد که این افراد شعار صلح می‌دهند، اما در عمل برای جنگ برنامه‌ریزی می‌کنند و این سبب ادامه خشونت و جنگ در افغانستان شده است.

ربانی ادامه داد که گروه‌ها و جریان‌های سیاسی رسالت بزرگی را بر دوش دارند و نباید اجازه دهند که چند فرد به خاطر منافع شخصی و سلطه خود باعث تشدید جنگ شوند و مردم را قربانی کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد تا زمانیکه نیروهای باورمند به اصل مردم‌سالاری و حق حاکمیت مردم یکدیگر را تحمل نکنند و برای عبور از وضعیت کنونی به یک دیدگاه مشترک و اجماع داخلی نرسند، هیچ نسخه‌ای نمی‌تواند درد کنونی کشور را درمان کند.

انتهای پیام/.