شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان

کشته شدن ۱۳ نیروی خیزش مردمی در حمله هوایی به شمال شرق افغانستان


کشته شدن 13 نیروی خیزش مردمی در حمله هوایی به شمال شرق افغانستان

نماینده بدخشان در پارلمان افغانستان اعلام کرد که در نتیجه حمله هوایی به نیروهای خیزش مردمی در این ولایت ۱۳ نفر کشته و ۸ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله عتیق» نماینده مردم بدخشان در پارلمان افغانستان اعلام کرد که نیروهای خیزش مردمی به اشتباه مورد حمله هوایی نیروهای افغان قرار گرفتند و در این رویداد 13 نفر کشته و 8 تن دیگر نیز زخمی شدند.

عتیق به «آوا» گفت که پیش از وقوع این رویداد، طالبان به مواضع نیروهای امنیتی در شهرستان «راغستان» حمله کرده بودند و «عاشور محمد» فرمانده نیروهای خیزش مردمی با نیروهای خود از شهرستان «کوهستان» برای کمک به نیروهای امنیتی عازم راغستان شدند که در روستای «چشمه ایلگه»، مرز میان شهرستان کوهستان و راغستان، هدف حملات هوایی ارتش قرار گرفتند.

وی افزود که وضعیت زخمی‌های این رویداد وخیم است و امکان افزایش تلفات نیروهای خیزش مردمی وجود دارد.

این درحالی است که فرماندهی سپاه 215 میوند تایید می‌کند که در یک حمله هوایی دیگر نیروهای افغان در شهرستان «نهرسراج» ولایت «هلمند» نیز به غیرنظامیان تلفات وارد شده است.

وی اظهارداشت که این حادثه درحالی رخ داد که  مردم محلی همراه طالبان وارد یک قرارگاه نظامی سقوط کرده شده بوده و دست به چپاول تجهیزات زده بودند اما جزئیاتی درباره شمار تلفات اعلام نکرد.

«قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای مدعی شده است که در این حمله 30 غیرنظامی کشته و 70 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/.