شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس#منابع

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی:

مذاکرات تبادل اسرا با جنبش حماس به تعویق افتاده است

مذاکرات تبادل اسرا با جنبش حماس به تعویق افتاده است

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مذاکرات تبادل اسرا با جنبش حماس به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما، گزارشهای رسانه ای صهیونیستی حاکی از آن است که رایزنیها درباره تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس متوقف نشده است و این نگرانی از سوی طرفهای ذیربط مذاکرات وجود دارد که کابینه اسرائیل تغییر کند، امری که به تاخیر در روند مذاکرات تبادل اسرا منجر خواهد شد.

یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی در این رابطه اعلام کرد: مصر محور مهمی در این مذاکرات است و موضع اسرائیل را به خوبی درک می‌کند و می‌داند که پیشرفت در پرونده تبادل اسرا پیش‌شرط هر گونه پیشرفت در روند حل‌ و فصل و بازسازی نوارغزه است.

این منبع امنیتی اسرائیل همچنین گفت که مصر تمایل بیشتری به کمک به مذاکرات تبادل اسرا دارد و تلاش‌های خود برای تأثیرگذاری بر رهبران حماس را شدت بخشیده و علاوه بر آن برخی طرف‌های تأثیرگذار از جمله آمریکا و اروپا نیز در این تلاش‌ها مشارکت دارند.

برخی منابع امنیتی صهیونیستی نیز گزارش دادند که طی دو هفته اخیر پیشرفت چندانی در مذاکرات تبادل اسرا تحت نظارت مصر حاصل نشده است.

جنبش حماس از تابستان ۲۰۱۴ چهار اسرائیلی را به اسارت گرفته است که دو نفر از آنها از نظامیانی هستند که در جنگ غزه مشارکت داشته و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.

در حال حاضر ۴۵۰۰ اسیر فلسطینی از جمله ۴۱ زن و ۱۴۰ فلسطینی کم سن‌ و سال و ۴۴۰ بازداشتی اداری، در اسارت رژیم صهیونیستی بسر می‌برند.

رژیم صهیونیستی اخیرا طی ۱۲ روز جنگ در غزه، ۲۵۵ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ مُسن را به شهادت رسانده و بیش از ۱۹۴۸ نفر را زخمی کرد.