به گزارش برنا؛ صد‌ها منزل مسکونی در شمال غرب نروژ در پی وقوع آتش سوزی در جنگل‌های این منطقه تخلیه شدند.

­در پی وقوع آتش سوزی در جنگل‌های سواحل شمال غرب نروژ، صد‌ها منزل مسکونی تخلیه شدند. این آتش سوزی همچنان در حال گسترش است و هنوز علت آن مشخص نیست. مسئولان محلی اعلام کردند ممکن است این آتش سوزی تا چند روز ادامه داشته باشد.

تانیا دندریناس خبرنگار این شبکه بی بی سی در گزارشی در این خصوص گفت: بالگرد‌های آتشنشانی تلاش می‌کنند همزمان با وزش باد شدید، این آتش سوزی‌ها را مهار کنند.

جارل هیستاد رئیس واحد آتشنشانی در شمال غرب نروژ در کنفرانسی خبری گفت: مناطق وسیعی دچار آتش سوزی شده اند، اما وسعت آن هنوز دقیقاً مشخص نشده است. در برخی مناطق، چندین کیلومتر از جنگل‌ها در شعله‌های آتش می‌سوزد.

خبرنگار: بیش از ۵۰۰ تن از ساکنان منطقه ساحلی "بِرگِن" در شمال غرب نروژ به علت گسترش آتش سوزی، از خانه‌های شان تخلیه شده اند. بعضی از خانه‌های این منطقه در آتش سوخته اند. چند تن از مأموران آتشنشانی در تلاش برای اطفاء حریق، مصدوم شده اند. هنوز علت این آتش سوزی که روز سه شنبه آغاز شد، مشخص نیست.

ایوار کاوانت رئیس پلیس منطقه برگِن نروژ در کنفرانسی خبری گفت: ما در این منطقه خدمات نیرو‌های انتظامی را افزایش داده ایم تا تضمین کنیم که خانه‌های مسکونی بعد از تخلیه هدف سرقت و دستبرد قرار نگیرند. ما قویاً روی این مسئله تمرکز کرده ایم.

خبرنگار: نیرو‌های آتشنشانی معتقدند چند روز طول خواهد کشید تا بتوانند شعله‌های آتش را کنترل کنند و تهدید آتش سوزی در این منطقه هنوز به پایان نرسیده است.