شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پوتین

پوتین قانون مهم را امضا کرد

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، قانون جدید منع شرکت افراط گرایان در انتخابات را امضا کرد

پوتین قانون مهم را امضا کرد

به گزارش منیبان، قانون جدید منع شرکت افراط گراها  در انتخابات، روز جمعه در پایگاه اینترنتی اخبار حقوقی روسیه منتشر شده است. 

این قانون را گروهی از نمایندگان دومای روسیه در اوایل ماه می گذشته به دوما ارائه کرده بودند و بر اساس آن افراد شرکت کننده در فعالیت های افراط گرایانه و عضویت در سازمان هایی که در روسیه افراط گرا شناخته شده اند، از شرکت در هر نوع انتخاباتی در این کشور منع شده اند. 

در این قانون گفته شده است که افرادی که مقام های مدیریتی در سازمان افراط گرا شناخته شده تصدی کنند از زمان صدور حکم دادگاه در مورد لغو این سازمان به مدت پنج سال از شرکت در انتخابات محروم می شوند.  

 افرادی که عضو عادی سازمان های افراط گرا باشند و هیچ مقامی در سازمان نداشته باشند، سه سال از شرکت در انتخابات محروم می شوند.

برخی رسانه ها، تدوین قانون جدید ممنوعیت شرکت افراط گرایان در انتخابات در روسیه را با افراط گرا شناخته شدن بنیاد مبارزه با فساد مالی متعلق به الکسی ناوالنی منتقد اصلی دولت روسیه می دانند.

وزارت دادگستری روسیه به تازگی بنیاد مبارزه با فساد مالی ناوالنی را منحل و آن را در فهرست سازمان های افراط گرا قرار داده است. 

بر اساس قانون جدیدمنع شرکت افراط گراها در انتخابات روسیه، افراد نزدیک به ناوالنی و اعضای بنیاد مبارزه با فساد مالی نمی توانند در انتخابات دومای روسیه که قرار است ماه سپتامبر آینده برگزار شود، شرکت کنند. 

ناوالنی یکی از اصلی‌ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

وی بیستم ماه اوت سال ۲۰۲۰ (سی ام مرداد سال ۱۳۹۹)  در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر اومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان آلمانی اعلام کردند، نشانه‌هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

ناوالنی در ماه ژانویه بر اساس حکم دادگاه در پرونده اختلاس مالی به نام ایو روشه به ۲.۵ سال زندان محکوم شده و دوره محکومیت خود را در بازداشتگاهی در استان ولادیمیر در همسایگی استان مسکو می گذراند.