شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#تهران#جمعه#امام جمعه
احمد خاتمی: دشمنان به دنبال حضور کمرنگ مردم در انتخابات هستند/ پیشینه انقلاب به ولایت گره خورده است/ باید این نظام را به عنوان یک تکلیف شرعی حفظ کنیم

احمد خاتمی: دشمنان به دنبال حضور کمرنگ مردم در انتخابات هستند/ پیشینه انقلاب به ولایت گره خورده است/ باید این نظام را به عنوان یک تکلیف شرعی حفظ کنیم

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان انقلاب با طرح شبهه نسبت به انتخابات و خسته نشان دادن مردم به دنبال حضور کمرنگ آنان در انتخابات هستند اما مردم در این روز نقشه دشمنان را نقش بر آب می‌کنند.

اعتمادآنلاین| سید احمد خاتمی جمعه شب در حرم مطهر رضوی افزود: رهبر معظم انقلاب، آینده انقلاب را به مراتب روشن‌تر از گذشته می‌دانند و همانگونه که خداوند در حوادث مختلف همچون حادثه صحرای طبس و سقوط هواپیماهای آمریکایی این نظام را یاری کرد از این پس نیز مردم و کشور ایران را یاری خواهد کرد.

 

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: امام راحل از میان ما رفت ولی اخلاص، شجاعت و تدبیر او در رهبر معظم انقلاب وجود دارد و مردم نیز به این انقلاب امیدوارند.

 

امام جمعه موقت تهران گفت: نیامدن در پای صندوق رای، دشمن را شاد می‌کند و حفظ نظام همچون حضور در مراسم 22 بهمن، روز قدس و انتخابات با حضور مردم شکل می‌گیرد و این در حالی است که دشمنان دوست دارند ملت را خسته نشان دهند.

 

وی افزود: افرادی که در جایگاه مسوولیت قرا می‌گیرند باید صبرشان بیش از مردم باشد و صبر و امید به آینده می‌تواند معیاری برای تشخیص فرد اصلح در انتخابات باشد که در مقابل دشمنان چگونه صبر و استقامت خواهد داشت.

 

خاتمی با اشاره به فداکاری شهدا و همچنین قیام 15 خرداد سال 1342 ادامه داد: نظام اسلامی ایران، امروز امانت شهیدان در دست ماست و چشم آنها امروز به ما است که این نظام را به عنوان یک تکلیف شرعی که امام راحل آن را اوجب واجبات دانستند، حفظ کنیم.

 

وی گفت: حاصل فعالیت امام خمینی (ره) ایجاد فرهنگ و گفتمان سازی حضور دین در جامعه بود که منتهی به مردم سالاری دینی شد و بر همین اساس حفظ نظام مهم تلقی می‌شود.

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: انقلاب اسلامی ایران دارای 2 پیشینه نهضت 15 خرداد 1342 و 19 دی 1356 است.

 

وی ادامه داد: در سال 42 بعد از دستگیری امام راحل مردم شهرهای تهران، قم و ورامین به میدان آمدند و اعتراض در همه جای کشور آغاز شد ولی اعتراض خونین در باقرآباد ورامین شکل گرفت و رژیم پهلوی مجروحان این حادثه را زنده به گور کرد. در سال 56 نیز به علت اهانت به ساحت مرجعیت امام خمینی (ره) درسهای حوزه علمیه تعطیل شد و رژیم پهلوی تعدای از افراد را به شهادت رساند و چهلم شهدای قم، تبریز و سایر شهرها در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید و این نشان دهنده این است که پیشینه انقلاب و نهضت اسلامی ایران به ولایت گره خورده است.