شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کادیلاک

کادیلاک فقط ۱۹۷ تومان! + عکس

در روزگاری که پیکان و ژیان در ایران تولید می‌شدند، لوکس‌ترین خودروی آمریکا یعنی کادیلاک هم درایران تولید می‌شد.

خودرو کادیلاک فقط ۱۹۷ تومان! + عکس

کادیلاک سویل (کادیلاک ایران) از جمله لوکس‌ترین خودروهای تولیدی در کشور در زمان خود بود. این خودرو در سال ۱۳۵۶ به کشور وارد و سپس مونتاژ آن نیز آغاز شد.

اگر بخواهیم به طور دقیق به تعداد دستگاه های وارد شده از این خودرو به کشور اشاره کنیم حدودا ۲۰۰۰ نسخه از سویل وارداتی در ایران وجود دارد. در بخش فنی این خودرو از پیشرانه ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر بهره می‌برد که حداکثر توان آن ۱۸۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۲۷۰ پوند فوت است. جالب است بدانید که سویل می‌تواند در مدت زمان تنها ۱۰ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

از جمله امکانات جذاب سویل می توان به صندلی های برقی در جلو به صورت ۶ حالته برای راننده و ۲ حالته برای سرنشین اشاره کرد. استفاده از صندلی های چرم در کابین باعث شده بود که این خودرو به شدت جلوه لوکس به خود بگیرد. همچنین سویل از سیستم climate control بهره می برد که راننده با استفاده از آن می‌تواند درجه حرارت داخل کابین را روی یک عدد مشخص تنظیم کند، موردی که برای یک خودرو در آن سال ها بسیار پیشرفته و جذاب به نظر می‌رسد.

سویل۴

یکی از ویژگی های جذاب سویل استفاده از شیشه های منعکس کننده نور خورشید بود تا راننده و سرنشینان اذیت نشوند. اگر بخواهیم به دیگر امکانات این خودرو اشاره کنیم می‌توانیم مواردی شامل کروزکنترل، سانروف برقی، درب صندوق برقی، فرمان هیدرولیک، آنتن برقی و ساعت دیجیتال کوارتز را نام برد.

اما قیمت این خودرو در زمان مونتاژ در ایران چقدر بود؟ شرکت جنرال موتورز این خودرو را ابتدا با قیمت ۲۴۶.۸۵۵ تومان عرضه می‌کرد اما پس از آن اقدام به کاهش قیمت کرد و کادیلاک سویل (ایران) را به نرخ ۱۹۷.۴۸۶ تومان عرضه کرد.

کادیلاک-ایران

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز