به گزارش برنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج روز چهارشنبه به ریاست مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و با حضور طاهره طاهریان نماینده کمیته ملی المپیک برگزار شد و در پایان حسن تامینی با کسب بیشترین رای از اعضای مجمع برای مدت چهار سال ریاست فدراسیون شطرنج را برعهده گرفت. وی نماینده مجلس در دوره های هشتم و نهم بود و فعالیت هایی هم به عنوان بازیکن و مربی فوتبال در سطح استان گیلان داشته است. تامینی این روزها هم در حوزه سلامت و بهداشت فعالیت دارد.

طاهره طاهریان، نایب رییس کمیته ملی المپیک در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: انتخابات فدراسیون شطرنج برگزار شد و من هم به عنوان نماینده کمیته ملی در این جلسه حضور داشتم. صحبت‌ها کاندیداها را شنیدیم در نهایت هم رای گیری انجام شد و آقای تامینی ریاست چهار سال آینده این فدراسیون پر استعداد را برعهده گرفتند و برای او آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم شرایط بهتری را برای شطرنج و به ویژه برای بخش زنان ایجاد کنند.

او خاطر نشان کرد: در این انتخابات هم کاندیدا زن نداشتیم یعنی متاسفانه نتوانستند ورود کنند. انتظار می رود رییس جدید بتواند بانوان بیشتری را برای حضور در بخش‌های مدیریتی این رشته تربیت کنند.