حسین سلطان محمدی منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: اگر مردم از سریال‌های کمدی تلویزیون استقبال می‌کنند و حتی بازپخش سریال‌های قدیمی کمدی هم مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد نشان از این است که تلویزیون باید متناسب با زمان‌هایی که در تقویم است به جز ایامی چون ماه محرم و صفر پخش سریال‌های طنز را در کنار دیگر مجموعه‌های تلویزیونی مد نظر قرار دهد. وقتی مردم از سریال‌های کمدی استقبال می‌کنند باید به این گونه سینمایی توجه شود.

سلطان محمدی با اشاره به سریال «زیر خاکی 2» گفت: قصه سریال «زیر خاکی 2» به زمان جنگ برمی‌گردد و ادامه داستان این سریال را از فصل اولش در این فصل دنبال می‌کنیم اما این روند را باید مورد بررسی قرار دهیم که آیا ما در سریال‌سازی‌های کمدی زمان جنگ در همان مسیر موفق و درست «لیلی با من است» هستیم یا مقوله جنگ نوعی بازی زبانی با آن موقع است و ما نوعی تحریف را شاهد هستیم؟

این منتقد تصریح کرد: با پخش شدن بخش‌هایی از سریال «زیر خاکی 2» در فضای مجازی می‌توانیم متوجه شویم که این سریال نوعی تداخل ساختاری دارد و دیالوگ‌هایی که در این اثر از کاراکترها می‌شنویم با وجود اینکه قصه مربوط به دهه 1360 است از این زمان جلوتر بوده و عبارت‌ها مربوط به زمان حال است. اگر قرار است ما به بنیان روایت وفادار باشیم باید بسیاری از دیالوگ‌های این سریال را حذف کرد یا تغییر داد. آنچه که در «زیر خاکی 2» می‌بینیم به نظر می‌رسد که در کل تاریخ انقلاب اسلامی بحث اختلاس و فساد مالی و تضاد شدید طبقاتی مطرح بوده اما این مباحث در دو دهه اخیر مطرح شده و زمان جنگ چنین بحث‌هایی که در سریال «زیر خاکی 2» می‌بینیم وجود نداشته است.

او درباره سریال «بوتیمار» گفت: سریال «بوتیمار» هم یک داستان کمدی دارد که با استفاده از بازیگران کمدی شناخته شده که هر کدام حضورشان در یک سریال برای به دوش کشیدن بار کمدی اثر کفایت می‌کند فضای مفرحی به وجود آورده است. آنچه که در این سریال می‌توان جذاب و دیدنی دانست پیش از داستان آن به ابتکار عمل بازیگران مربوط می‌شود. حمید لولایی بازیگر این سریال که پس از سال‌ها او را در چنین قامتی مشاهده می‌کنیم شاید به نظر بسیاری از افراد نقشش تمایزاتی نسبت به همیشه داشته باشد که اگر اینچنین است به ابتکار عمل و خلاقیت‌های او مربوط است.

سلطان‌محمدی درباره پخش سریال «زیر خاکی 2» در روزهای نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در سریال «زیر خاکی 2» که حضور پژمان جمشیدی و موفقیت فصل اول آن منجر به دیده شدن این سریال شده است با وجود اینکه در زمان جنگ تحمیلی قصه‌اش روایت می‌شود شعارهای انتخاباتی 1400 در آن شاهد هستیم. توانایی «زیر خاکی 2» پس از پخش مناظرات انتخاباتی و شروع مسابقات فوتبال به چشم می‌آید که باید ببینیم در رقابت با این برنامه‌ها چگونه می‌تواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند. این سریال آگاهانه برای انتخابات 1400 پخش شده است چرا که در آن عباراتی را شاهد هستیم که ربطی به دوران جنگ ندارد و به نوعی این سریال به دوران انتخابات ربط داده شده است.

او در پایان گفت: به تازگی سریال «می‌خواهم زنده بمانم» با شکایت نیروی انتظامی توقیف شده است چرا که نیروی انتظامی تأکید دارد این سریال القای نادرستی درباره نهادهای انتظامی ارائه داده است اما اگر قرار است سریال‌ها به اینگونه توقیف شوند چرا کسی درباره این موضوع که سریال «زیر خاکی 2» به لحاظ محتوایی مسائلی را در زمان جنگ مطرح می‌کند که ربطی به آن دوران ندارد و به نوعی می‌تواند القای غلطی از آن زمان داشته باشد اعتراض نمی‌کند؟ به نظر من پخش این سریال دلیلی فراتر از بحث پخش سریال کمدی دارد و ما باید این دلایل را نیز مدنظر قرار دهیم.