شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#فوری#ایالات متحده#رئیس جمهور

در اظهارنظری مداخله جویانه؛

آمریکا خواستار آزادی فوری رهبر مخالفان در نیکاراگوئه شد

آمریکا خواستار آزادی فوری رهبر مخالفان در نیکاراگوئه شد

مقامات ایالات متحده آمریکا بار دیگر در اقدامی مداخله جویانه از رئیس جمهور نیکاراگوئه خواستند تا هرچه زودتر حصر خانگی برای رهبر مخالفان این کشور را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در واکنش به بازداشت خانگی «کریستیانا چامورو» روزنامه نگار و رهبر مخالفان دولت نیکاراگوئه مدعی شد که «بازداشت (چامورو) رهبر مخالفان دولت نیکاراگوئه و دو تن از همکارانش نقض حقوق آنان است و نشاندهنده تجاوز به ارزشهای دموکراتیک و همچنین تلاشی آشکار برای جلوگیری از برگزاری انتخاباتی آزاد و منصفانه است».

در همین راستا، ایالات متحده روز جمعه از «دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه خواست تا هرچه زودتر کریستیانا چامورو و دو همکار بازداشت شده وی را آزاد کند.

گفتنی است از زمان یورش نیروهای پلیس نیکاراگوئه به منزل چامورو در روز دوم ژوئن، وی تاکنون تحت بازداشت خانگی است.

در حال حاضر نزاع سیاسی پیش از انتخابات نوامبر در نیکاراگوئه رو به فزونی است و چامورو این روزنامه نگار ۶۷ ساله به عنوان رقیب احتمالی اورتگا که درصدد شرکت در انتخابات ماه نوامبر برای سومین دوره متوالی است، مطرح است.

لازم به ذکر است که «اریک سوآلول» نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا روز جمعه بازداشت این چهره مخالف دولت نیکاراگوئه را محکوم کرد و گفت: «به جای اتلاف وقت و سرکوب غیردموکراتیک مخالفان، اورتگا باید برای بیرون کشیدن کشورش از فقر و خشونت دهشتناکی که سبب شده بسیاری از رأی دهندگانش کشور را ترک کنند، تلاش کند».

این نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا همچنین از دولت بایدن خواست تا برای تحمیل پیامدهای تعدی و تجاوز دولت اورتگا به اصول دموکراسی، آزادی و حقوق بشر با متحدان منطقه‌ای خود همکاری کند!