واژگونی مرگبار مینی‌بوس در محور مریوان _ سقز / 4 نفر کشته شدند

به گزارش رکنا، فرماندار شهرستان سقز گفت: متأسفانه واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در مسیر مریوان ـ سقز ۴کشته و ۱۱ مصدوم برجای گذاشت.

کامیل کریمیان در سقز از واژگونی مینی‌بوس در محور مریوان ـ سقز در حوالی روستای "سوته" این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه بر اثر این حادثه تلخ، 4 نفر از هم‌استانی‌ها فوت کرده و 11 نفر نیز مجروح شدند.

وی درباره جزئیات این حادثه گفت: سرنشینان مینی‌بوس اعضای گروه کوهنوردی شهرستان مریوان بودند که برای صعود مشترک همراه به بانه می‌رفتند که در مسیر مینی‌بوس از مسیر اصلی خود منحرف شده و واژگون می‌شود.

فرماندار شهرستان سقز افزود: متأسفانه بر اثر این حادثه تلخ، 4 نفر از شهروندان مریوانی فوت کرده و 11 نفر نیز مجروح شده‌اند که حال یکی از مصدومان وخیم است.

کریمیان با بیان اینکه پس از اطلاع از حادثه واژگونی مینی‌بوس در جاده مریوان-سقز، چند دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی، آمبولانس هلال احمر و یک دستگاه خودرو آتش نشانی در محل حاضر شدند، اظهار کرد: در حال حاضر مصدومان به بیمارستان امام (ره) سقز منتقل شده و 5 نفر از آنان به صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان ترخیص شدند.

راه کردستان

سرهنگ عیسی گوهری، رئیس پلیس راه استان کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تشریح جزئیات این حادثه اظهار داشت: دقایقی قبل یک دستگاه کامیون بنز از محور سقز به طرف مریوان با یک دستگاه مینی بوس که از محور مریوان به طرف سقز در حال حرکت بود در کیلومتر 45 محور سقز به مریوان در حوالی روستای سوته با هم برخورد کرد.

وی افزود: بلافاصله عوامل پلیس راه در محل حاضر که متاسفانه مینی‌بوس به داخل دره سقوط، که 4 نفر از سرنشینان در دم جان خود را از دست داده و 11نفر دیگر مصدوم شدند.

رئیس پلیس راه استان کردستان افزود: مصدومان و فوتی‌ها توسط اورژانس و هلال احمر و آتش نشانی سقز به بیمارستان‌ سقز منتقل شدند.

گوهری با بیان اینکه علت تصادف تجاوز به چپ از جانب راننده کامیون بنز تشخیص داده شده است، تصریح کرد: با توجه به کوهستانی بودن محورهای استان رانندگان از شتاب و عجله پرهیز و با سرعت مطمئن حرکت کرده و از انحراف به چپ جدا خودداری کنند تا شاهد چنین حوادث ناگوار برای شهروندان نباشیم.