به گزارش برنا، نیکیشینا روز جمعه در یک جلسه کاری افزود: مرکز صادرات روسیه برای ارائه خدمات به شرکت ها برای احداث بخشی از کریدور راه آهن شمال-جنوب در ایران آمادگی دارد. 

وی گفت:مرکز صادرات روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای ارائه خدمات شرکت های روسی به منظور اجرای بخشی از طرح کریدور راه آهن شمال-جنوب در ایران آماده است.

وی ادامه داد: مرکز صادرات روسیه برای ارائه خدمات شرکت های روسی از نظر تامین تجهیزات ازجمله سوئیچ ها، خطوط ریلی و سایر تجهیزات   داخلی لازم برای اجرای طرح کریدور راه آهن شمال-جنوب در ایران آماده است.

رییس مرکز صادرات روسیه تصریح کرد: زیرساخت های اتحادیه اقتصادی اوراسیا در زمان حاضر برای استفاده از مزایا، تسهیلات و امتیازات تجارت بین کشورهای عضو این اتحادیه به طور کامل اجرا نشده است.

 اوراسیا که یک اتحادیه اقتصادی است، با حضور پنج کشور روسیه، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان به عنوان اعضای اصلی از سال ۲۰۱۵ کار خود را در زمینه سیاست‌گذاری اقتصادی، اقتصاد کلان و مهاجرت نیروی کار در جهت تجارت آزاد و موافقت‌نامه های تجاری با کشورهای دیگر آغاز کرد.

آبان ماه سال ۱۳۹۸ موافقت‌نامه ای تجاری میان ایران و اتحادیه اوراسیا به امضا رسید که بر اساس آن ۸۶۰ قلم کالایی میان ایران و پنج کشور متحد اقتصادی مبادله می شود که آمارها در ماه های گذشته نشان می دهد که افزایش ۶۳ درصدی در صادرات با این کشورها ثبت شده و قرار است در سال دوم این موافقت‌نامه اقدام هایی برای آغاز مذاکرات تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا انجام شود.