به گزارش برنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج روز چهارشنبه به ریاست مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و با حضور طاهره طاهریان نماینده کمیته ملی المپیک برگزار شد و در پایان حسن تامینی با کسب بیشترین رای از اعضای مجمع برای مدت چهار سال ریاست فدراسیون شطرنج را برعهده گرفت. وی نماینده مجلس در دوره های هشتم و نهم بود و فعالیت هایی هم به عنوان بازیکن و مربی فوتبال در سطح استان گیلان داشته است. تامینی این روزها هم در حوزه سلامت و بهداشت فعالیت دارد.

پرهام مقصودلو، استاد بزرگ شطرنج ایران دراین باره در گفت و گو با خبرنگار ورزشی برنا اظهار کرد: خوشبختانه پس از ماه ها بلاتکلیفی وضعیت شطرنج هم کمی سر و سامان گرفت. این نشان داد که خانواده بزرگ شطرنج هنوز هم همدل هستند. امیدوارم آینده روشنی در انتظار جامعه شطرنج باشد. وزارت ورزش هم در این مسیر به رییس جدید و شطرنج بازان همچون گذشته کمک کند.

او ادامه داد: تنها درخواست من از رییس جدید این است که هوای ورزشکاران را داشته باشند. علاوه بر نسل ما در جهت استعدادیابی هم فعالیت جدی انجام بدهند. شطرنج ایران در دنیا حرفی برای گفتن دارد و حیف است که به از این نسل ها در آینده چیزی برای ارائه نداشته باشیم.

مقصودلو در پایان گفت: یک ماه دیگر اگر شرایط فراهم شود و ویزای ما درست شود در لیگ فرانسه شرکت خواهم کرد. جناب علی نژاد برای حل مشکلات ویزا به ما قول مساعد داده است امیدوارم عملی شود. در ایران هم لیگ خوبی داریم ولی می تواند بهتر از این هم بشود. برخی باشگاه های نامدار به سمت شطرنج می آیند اما خوش قول نیستند مانند پرسپولیس که هنوز دو سال است به من بدهکار است. 3