شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#آمریکا#ایالات متحده#رئیس جمهور

فیس بوک اعلام کرد:

تعلیق حساب کاربری ترامپ در اینستاگرام تا دو سال آینده

تعلیق حساب کاربری ترامپ در اینستاگرام تا دو سال آینده

شرکت ارتباطاتی فیسبوک با صدور بیانیه ای از تعلیق حساب کاربری رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شرکت «فیس بوک» روز جمعه اعلام کرد که به مدت ۲ سال (تا سال ۲۰۲۳) حساب کاربری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به حالت تعلیق در خواهد آورد.

طبق بیانیه صادر شده از سوی شرکت فیس بوک، در خلال این دوره ۲ ساله شرایط بازگشت وی به شبکه‌های اجتماعی به شرط آنکه حضور او در فضای مجازی برای فعالان این عرصه مخاطره‌آمیز نباشد، بررسی می‌شود.

در ادامه بیانیه همچنین توضیح داده شده است: «تمامی معیارهای خارجی از جمله سطح خشونت و محدودیت‌های وضع شده علیه گردهمایی‌های صلح‌آمیز در جامعه و … طی مدت مذکور بررسی خواهد شد. اگر تصمیم گرفته شد که بازهم خطراتی در حوزه فضای مجازی و حضور دونالد ترامپ وجود دارد؛ این دوره تعلیق بار دیگر برای وی تمدید خواهد شد».

گفتنی است که روز چهارشنبه هم (دو روز پیش) «جیسون میلر» دستیار ترامپ اعلام کرده بود که وبلاگ ترامپ با نام «از میز تحریر دونالد جی. ترامپ» متوقف شده و مجدداً فعال نخواهد شد.

میلر در رایانامه‌ای که برای خبرگزاری رویترز ارسال کرد، نوشت: «این (وبلاگ) تنها مساعدتی به تلاش‌های گسترده‌ای است که ما در حال انجام آنیم و بر روی آن کار می‌کنیم».

بلاگ «From the Desk of Donald J Trump» در ۴ ماه می به عنوان پلتفرم پیام رسان جایگزین برای رئیس جمهور پیشین آمریکا ایجاد شد. زیرا پس از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی، شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک و توئیتر حساب کاربری وی را تعطیل کرده بودند.