به گزارش برنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در برنامه انتخاباتی که امشب از شبکه خبر پخش شد، در پاسخ به این سؤال که چرا وارد عرصه کاندیداتوری شدید، اظهار کرد: ریاست جمهوری اختیارات زیادی دارد و بسیاری از شوراهای سیاست گذاری و اقدامات اجرایی در حیطه مسئولیت‌های رئیس جمهور است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب زحمات زیادی کشیده شده اما دولت های ما نتواستند بعضی از مسائل اساسی را حل کنند دلیلش این است که دنبال اصلاح سیاست ها و مدل حکمرانی نرفتند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دوسال است در اندیشکده ای تلاش کردیم چیزی که در بیانه گام دوم آمده یک مدل در حمکرانی تهیه کنیم، تصریح کرد: بیشتر دنبال اصلاح ساختار کشور هستیم.

وی افزود: در حوزه شفافیت 555 پست راهبردی دولت را شناسایی کردیم و برای رسیدن به آن روی سایتی آزمون از افراد گرفته می شود. این آزمون علمی نیست بلکه آی‌کیو و تست روانشناسی می شوند دو ماهه آموزش می بینند و در جایگاهی که هستند محبوبیت سنجی می شوند.

 داوطلب انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در دولت سلام فقط رئیس دفتر خود و با مشورت وزرا معاون اول را انتخاب می کند. بقیه مدیران در این سیستم انتخاب می شوند.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که مرکز آمار ایران نرخ تورم اردیبهشت را 41 دصد اعلام کرده است شما اگر رئیس جمهور شدید فکر می کنید این نرخ چقدر کاهش می یابد، گفت: برای کنترل تورم یک بسته 51 محوری داریم که هر سال نصف سال قبل می‌شود. و در طول چهار سال به زیر 5 درصد برسد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کنترل قیمت ها و مبارزه با گرانفروشی از خواسته های مردم است. برنامه شما چیست؟ اظهار کردذ: باید علل گرانی ها را بررسی کنیم. تا وقتی که با معلول برخورد نکنید، علت زاینده که گرانی است اتفاق خواهد افتاد.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: تعزیرات و نظارت میدانی لازم است در مدل نظام شفافیت تمامی مدل ورودی ها در یک اتاق شیشه ای قرار می گیرد.