شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#شورای امنیت#یمن

انتقاد عضو شورای عالی سیاسی یمن از مواضع شورای امنیت سازمان ملل متحد


انتقاد عضو شورای عالی سیاسی یمن از مواضع شورای امنیت سازمان ملل متحد

عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که همۀ مسئولیت وضعیت کنونی یمن از زمان قرار گرفتن در ذیل بند هفت منشور سازمان ملل متحد بر عهده شورای امنیت است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در توئیتی ضمن انتقاد از مواضع شورای امنیت همۀ مسئولیت وضعیت کنونی یمن از زمان قرار گرفتن یمن در ذیل بند هفت منشور سازمان ملل متحد را متوجه شورای امنیت دانست.

وی با انتقاد از شورای امنیت سازمان ملل به‌خاطر قرار گرفتن یمن در ذیل بند هفت منشور سازمان ملل متحد، این تصمیم را بر پایۀ داده‌های اطلاعاتی گمراه‌کنندۀ دولت‌هایی دانست که در چارچوب ائتلاف، به یمن، یورش برده‌اند. وی همچنین شواری امنیت را متهم کرد که به اینکه نسبت به اقدامات تروریستی در حق یمن، محاصرۀ یمن و مانع شدن ملت یمنی از فروش نفت، هیچگونه اعلام جرمی نمی‌کند.

این عضو شواری عالی سیاسی یمن از شورای امنیت خواست که سازمان ملل را به اجرای توافق امضا شد با جمهوری یمن برای پیشگیری از رخ دادن فاجعۀ نشت کردن نفت‌کش، ملزم کند.

محمد الحوثی تأکید کرد: هر نشستی که در آن، سازمان ملل متحد، ملزم به اجرای توافقات نباشد، شکست خورده است. وی افزود: دولت‌های متجاوز به یمن، اجازۀ اجرای توافق حفاظت از «صافر» را نمی‌دهند تا عامدانه، همۀ دستاوردهای جمهوری یمنی و صنعا – پایتخت مقاومتش – برای پایان دادن به مصیبت‌های تجاوز آمریکا، انگلیس، سعودی، امارات و همپیمانانش به یمن را از بین ‌ببرند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن، اواخر مارس گذشته، یک سند رسمی را منتشر کرد که در آن، دفتر خدمات پروژه‌‌ای سازمان ملل متحد آخرین توافق میان سازمان ملل متحد و کمیتۀ نظارت به نمایندگی از جمهوری یمن، برای اجرای توافق حفاظت و ارزیابی مخازن نفت‌کش «صافر» را نشان می‌دهد. این سند با وجود این که توسط طرفین امضا شد اما پس از آن، سازمان ملل، از آن روی گرداند.

این توئیت چند ساعت قبل از برگزاری جلسۀ شورای امنیت برای بررسی آخرین وضعیت نفت کش صافر که طی چند سال گذشته در بندر الحدیده لنگر انداخته و حاوی یک میلیون بشکه نفت است و بیم نشت نفت آن و آسیب به محیط زیست وجود دارد، منتشر شد.

یمن با قطعنامۀ 2216 سازمان ملل متحد در 24 فروردین 1394 ذیل بند هفت منشور سازمان ملل قرار گرفت.

انتهای پیام/.