شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

قطر:

اختلاف ایران و کشورهای همسایه با گفت وگوی مستقیم حل می‌شود

"محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" وزیر امور خارجه قطر روز جمعه گفت: اختلافات میان ایران و کشورهای همسایه می‌تواند با گفت و گوی مستقیم حل و فصل شود.

اختلاف ایران و کشورهای همسایه با گفت وگوی مستقیم حل می‌شود

به گزارش منیبان؛ از  شبکه الجزیره آل ثانی افزود: توصیه ما به ایران و کشورهای حاشیه خلیج [فارس] این است که بیایید در یک گفت وگوی منطقه‌ای بر سر [یک میز] بنشینیم.

وی در بخشی از سخنانش هم گفت: توافق هسته‌ای به نفع کشورهای حاشیه خلیج [فارس]‌ است و موجب ثبات در منطقه خواهد شد.

وی افزود:قطر برای برقراری صلح در منطقه شریک مورد اعتمادی است.

آل ثانی اضافه کرد: ما در قطر ایمان داریم که برای حل مشکلات و اختلافات راه حل نظامی مناسب نیست و مشکلات باید از راه های دیپلماتیک حل شود.

وی گفت: چشم انداز ما در قطر رسیدن به یک چارچوب امنیتی و نظامی است.

آل ثانی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بحران لبنان پرداخت و تصریح کرد: بحران در این کشور برای همه کشورها نگران کننده است و این کشور شرایط خطرناکی دارد.

وی در خصوص عادی سازی رابطه‌ قطر و سوریه گفت: دوحه تا زمانی که هیچ تغییراتی در واقعیت رخ ندهد، برای برقراری دوباره روابط دیپلماتیک با سوریه تلاش نمی‌کند. ‌

آل ثانی به کمک های کشورش به غزه اشاره کرد و افزود: دوحه از سال ۲۰۱۲ حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای بازسازی نوار غزه اختصاص داده و است.

وی همچنین گفت: اتهام اسرائیل به قطر برای کمک مالی به برخی سازمان‌های تروریستی در واقع بخشی از تلاش‌های تل‌آویو برای تحریف واقعیت‌هایی است که دولت دوحه با آن روبروست.