شهر خبر

تلألؤ پاسداری امام خامنه‌ای از اسلامیت در آئینه جمهوریت


تلألؤ پاسداری امام خامنه‌ای از اسلامیت در آئینه جمهوریت

وقتی نایب امام معصوم به عنوان پاسدار اسلامیت نظام، جبران آبروی لطمه دیده برخی از کاندیداهای احراز صلاحیت نشده انتخابات ریاست جمهوری را مطالبه می‌کند، گویی تلألؤ پاسداری از اسلامیت را در آئینه جمهوریت به نظاره نشسته‌ایم.

خبرگزاری تسنیم، مهدی خدایی:

اسلامی شدن و بودن جامعه میسر نمی‌شود مگر با اجرای موازین اسلامی توسط آحاد مسئولین و مردم.

از طرفی اجرای این موازین هم میسر نمی‌شود جز با تبعیت از الگوی "امام و امت" که خودش تجویز اسلام است، چرا که بندگی خداوند در جوامع محقق نمی‌شود مگر اینکه پیشوایانی مردم را به آن سو هدایت و مردم نیز از آنها  تبعیت کنند (وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَیْنَا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاةِ وَإِیتَاءَ الزَّكَاةِ وَكَانُوا لَنَا عَابِدِینَ)

در ساختار متشکل از امام و امت، امام عبارت از ولی معصوم و یا ولی فقیه (نایب امام معصوم) فردی مسلط به اصول اعتقادات، اخلاق و احکام اسلامی است که در رأس جامعه پاسدار جریان امور در چهارچوب "رضایت الهی" است، پس نشانه یک امام و رهبر الهی این است که مردم و کارگزاران جامعه خود را به رعایت موازین اسلامی و تسلیم در برابر اوامر و نواهی الهی راهنمایی کند.

هرگاه مردم نیز راهبری را به چنین شخصی واگذار و از او پیروی کنند می‌توان گفت که این جامعه اسلامی است هر چند که برخی از رفتارها در آن جامعه مغایر با تعالیم اسلام باشد؛ چرا که بروز برخی رفتارهای مغایر با اسلام از مردم غیرمعصوم چیز عجیبی نیست و اصلاً فلسفه قرار دادن امام در جامعه این است که انسان‌ها را از سوی بدی‌ها به سوی نیکی‌ها و از ظلمات به سوی نور هدایت کند تا جامعه به مرور با خواست خداوند بیشترین تطابق را یابد.

جمهوری اسلامی نمونه بارز چنین جامعه‌‌ای است و مردم 42 سال است نایب امام معصوم را به عنوان ولی‌فقیه، راهبر خود قرار داده‌اند تا با پیروی از او "بندگی" خدا را کنند و با حفظ اتصال با خداوند سعادت دنیوی و اخروی خود را تأمین کنند.

رهبران جمهوری اسلامی نیز به عنوان پاسداران چهارچوب‌های اسلامی در اداره جامعه، همواره به محض مشاهده انحرافی از اصول اسلامی، آن را به مسئولان و مردم تذکر داده و در مقابل آن ایستاده‌اند و مردم نیز اغلب پیرو رهنمودهای ایشان در مقاطع حساس اداره کشور بوده‌اند. این تذکرات و راهنمایی‌ها مصادیق قابل ذکر فراوانی دارد که یکی از آنها امروز و در رابطه با احراز صلاحیت‌های کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رخ داد.

رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، در سخنرانی امروز خود به مناسبت سی و دومین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار این شجره طیبه، تذکری را در قالب "امر دینی و انسانی" خطاب به دستگاه‌های مسئول و در دفاع از آبروی افرادی که در جریان عدم احراز صلاحیت، به خود یا خانواده‌شان نسبت‌های غیرواقعی داده شد، بیان فرمودند و از آنچه اتفاق افتاده به "جفا و ظلم" تعبیر کرده، خواستار جبران آن شدند.  

ایشان ضمن اشاره به مواجه این افراد و خانواده‌شان با گزارش‌های خلاف و غلط و همچنین اثبات خلاف بودن این گزارشات، در این خصوص تصریح کردند که "حفظ آبروی انسان‌ها جزو مهم‌ترین مسائل و بالاترین حقوق انسان‌هاست".
جمله اخیر معظم له در خصوص لزوم صیانت از آبروی افراد در مقابل گزارش‌های غلط و خلاف واقع، تبلور پاسداری از چهارچوب‌های اسلامی در نظام حاکم بر ایران است و چون در بستر انتخابات و دفاع از آبروی برخی از کاندیداها که طیف‌هایی از مردم را نمایندگی می‌کنند صورت پذیرفته است، می‌توان از آن به عنوان "تلألؤ پاسداری امام خامنه‌ای از اسلامیت در آئینه جمهوریت" نام برد.

اسلام عزیز حرمت آبروی مؤمن را بالاتر از حرمت کعبه به عنوان خانه خدا می‌داند و رهبر جمهوری اسلامی ایران وقتی خواستار جبران لطمه وارده به آبروی برخی از افراد در جریان احراز صلاحیت‌ها می‌شود و آن را "جفا و ظلم" تلقی می‌کند، این رفتار عین پاسداری از چهارچوب‌های اسلام و نظام مبتنی بر آن است.

ان شاءالله مسئولان مربوطه و افراد فعال در فضای مجازی نیز ضمن جبران ظلم صورت گرفته از این اصل مهم اسلامی و با پیروی از "امامِ امت" در برگزاری انتخاباتی هرچه پرشورتر، زمینه تلألو هرچه بیشتر اسلامیت را در آئینه جمهوریت به نمایش خواهند گذاشت.

انتهای پیام/