شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کودکان#فلسطین#مهاجرت

اسرائیل به کودکان یهودی شرقی‌تبار هم رحم نکرد

اسرائیل

یک رسانه اسرائیلی ابعاد جدیدی از پرونده ربوده شدن کودکان خانواده‌های یمنی‌تبار که به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده بودند را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه هاآرتص در گزارشی که روز جمعه منتشر شد خبر داد پیگیری خانواده های کودکان یمنی که به همراه خانواده خود در دهه پنجاه از قرن گذشته میلادی به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده و بعد از مدتی ناپدید شدند به نوعی باج گیری دولت اسرائیل از آنها منجر شده است.

براساس گزارش این روزنامه عبری زبان بعد از شکایت های تقدیم شده توسط نمایندگان این خانواده ها و مشخص شدن زنده بودن و ربوده شدن این کودکان توسط دولت اسرائیل در زمان اعلام مرگ آنها توسط این رژیم، مسئولین اسرائیلی را وادار به تغییر رویکرد و فشار بر این خانواده ها کرده است.

هاارتص با اشاره به اقدام باج گیرانه دولت اسرائیل خبر داد، مسئولین ذیربط اسرائیلی هر نوع پرداخت خسارت به این خانواده را منوط به پس گرفتن شکایت از دولت و مختومه شدن این پرونده ها کرده است.

سازمان هایی که به نمایندگی از خانواده های قربانی اقدام به تقدیم شکایت کرده اند هم در واکنش به این پیش شرط تاکید کردند آن چه که اسرائیل انجام می‌دهد در واقع تلاش برای پرداخت حق السکوت است  از این رو حاضر به امضای تعهد به عدم شکایت از عاملان و مسببان این اقدام چه اسرائیل و چه طرف‌های دیگر (آژانس بین المللی یهود و...) نخواهند شد.

در بیانیه صادر شده توسط این سازمان‌ها آمده است از پیشنهاد وزارت دارایی اسرائیل بوی بستن دهان به گوش می رسد، مسئولین اسرائیلی با این حربه به دنبال جلوگیری از شنیده شدن فریاد خانواده های قربانی این اقدام هستند به ویژه که از آنها خواسته شده است از این پس دیگر حقی برای مطالبه برای مشخص شدن سرنوشت فرزندانشان را هم ندارند و باید تا ابد ساکت بمانند.

گفتنی است حدود هفتاد سال پیش، مسئولین اسرائیلی به کودکان خانواده های مهاجر یهودی یمنی تبار که به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده بودند نیز رحم نکرده و به اشکال مختلفی بیش از یک هزار کودک و نوزاد (آخرین آمار اعلام شده ۱۰۵۳ کودک است) را از این خانواده را ربوده و ادعا کردند این کودکان فوت کرده‌اند.

گزارش‌های رسیده حکایت از فروش یا انتقال این کودکان به خانواده های دیگر و حتی استفاده از این کودکان برای انجام آزمایش های مختلف حکایت دارد.

دست آخر بعد از مدتها تلاش خانواده قربانیان این جنایت اسرائیل، یک دادگاه در اسرائیل دستور پرداخت ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار شیکل غرامت برای هر کودک را صادر و دولت اسرائیل را موظف کرد  نحوه مرگ و محل دفن این کودکان را هم به اطلاع خانواده آنها برساند.

به نوشته هاآرتص با وجود موافقت اسرائیل با پرداخت مبلغ غرامت اما مسئولین ذیربط حاضر به مشخص کردن سرنوشت  این کودکان نیستند.

این جنایت در حالی به وقوع می پیوندد که تمامی کودکان قربانی این سیاست رژیم اسرائیل یهودی بوده و از خانواده ای هستند که با وعده زندگی و امنیت بهتر برای یهودیان به فلسطین اشغالی مهاجرت  داده شده بودند.

درگزارش هاآرتص تاکید شده است، تحقیقات نشان می‌دهد کودکان خانواده های یمنی تبار تنها قربانیان این سیاست اسرائیل نبوده بلکه کودکانی از خانواده مهاجر از کشورهای بالکان و خانواده های شرقی تبار نیز به همین سرنوشت دچار شده‌اند.

منبع: تسنیم